صنایع چوبی سپهر و سهند

صنایع چوبی سپهر و سهند

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09121008479

مزایا و معایب میز های کار گروهی

میز های کار گروهی

اگر در یک کمپانی بزرگ کار می کنید، احتمالا تاثیر مثبت داشتن یک همکار در کنار خود را احساس کرده اید. اغلب دیده شده است که شرکت هایی که فضای دوستانه را در کنار کسب و کار خود تشکیل داده اند، در کار هایشان موفق تر بوده اند. یکی از راه هایی که می توانید فضایی دوستانه را با همکاری به وجود بیاورید، انجام کار گروهی است. از آن جایی که در کشور ایران انجام کار گروهی کمی دشوار است، لازم است فضایی دلپذیر را ایجاد کنید تا کارمندان برای انجام کار گروهی و در نهایت بالا رفتن تعامل تشویق شوند. یک راه بسیار موثر برای انجام این کار، خرید میز های کار گروهی است. در این صورت فضایی دوستانه به وجود خواهد آمد و مزایای بسیار زیادی نیز به کارفرما تعلق می گیرد. در ادامه، مطالب بیشتری را در رابطه با میز های کار گروهی برایتان خواهیم آورد تا در تهیه آن ها هیچ شکی نداشته باشید.

فضای کار گروهی چیست؟

میز های کار گروهی

برای بررسی دقیق میز های کار گروهی، لازم است در ابتدا با فضای کار گروهی آشنا شوید تا به درک بهتری از کاربرد این میز های اداری برسید.

فضای کار گروهی در حقیقت به معنای یک دفتر کار مشترک برای همه افراد است. در این فضا هیچ دفتری به طور جداگانه برای افراد وجود ندارد و همه پرسنل در یک منطقه و با امکاناتی مشابه به انجام کار های خود می پردازند. چنین فضایی سبب ایجاد برابری میان تمام کارکنان می شود تا با این کار تعامل را افزایش دهند و به دنبال آن موجب پیشرفت شرکت و عملکرد پرسنل شوند.

در فضای کار گروهی اغلب از میز های کار گروهی استفاده می شود تا در فضا صرفه جویی و دسترسی برای همه تسهیل شود. مورد دیگری که در تحقیقات اخیر نشان داده شده است، بیشتر شدن اعتماد میان پرسنل یک شرکت است. در ادامه مطلب به طور دقیق تر مزایا و معایب این میز ها را برایتان توضیح خواهیم داد.

میز های کار گروهی چیست؟

میز های کار گروهی چیست؟

در میان جدید ترین ترند ها برای دکوراسیون دفاتر کاری، می توانید میز های کار گروهی را به وضوح ببینید. اغلب شرکت های مدرن از این میز ها برای دکور کردن دفتر خود استفاده می کنند. این میز ها مانند چندین میز متصل به یکدیگر عمل می کنند که به سادگی قادر به قرار دادن چندین نفر در یک فضای کوچک هستند. از آن جایی که تمام کارفرمایان به دنبال راهی موثر و خلاقانه برای استفاده بهتر از فضای کاری خود هستند، می توانید با جرئت میز های کار گروهی را راه حلی بی نظیر برای این کار بدانید.

مزایا و معایب میز های کار گروهی

  • مزایا

مزایا و معایب میز های کار گروهی

در سال های اخیر میز های کار گروهی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند. دلیل این شهرت مزایای بسیاری است که برای شما به ارمغان می آورند. در ادامه قصد داریم هر یک را برایتان به طور دقیق بررسی کنیم.

1) صرفه جویی در هزینه: شما تصور کنید که قصد راه اندازی یک کسب و کار را دارید و برای آن به ۲۰ پرسنل احتیاج دارید. اگر بخواهید برای هر یک اتاقی جداگانه به همراه میز و لوازم تهیه کنید، هزینه بسیار زیادی را در پی خواهد داشت؛ اما با استفاده از انواع مختلف میز های کار گروهی، می توانید به سادگی هزینه های خود را کاهش دهید و کسب و کاری موفق داشته باشید.

2) تعامل کارمندان: با استفاده از این میز ها فاصله میان پرسنل را کاهش خواهید داد و موجب افزایش تعامل میان کارکنان خواهید شد. طبق تحقیقاتی که اخیرا شکل گرفته است، تعامل میان کارکنان در رشد روند کاری آن ها بسیار موثر خواهد بود. همچنین آن‌ ها را به انجام کار گروهی تشویق خواهد کرد.

3) ایجاد حس برابری و اتحاد میان کارکنان: هنگامی که کارکنان ساده در کنار مدیر ها و رئیس ها قرار می گیرند، فضایی صمیمی ایجاد خواهد شد که حس برابری را در میان تمام پرسنل ایجاد می کند. حس برابری موجب اتحاد بیشتر کارمندان می شود و در نهایت علاوه بر فضایی دوستانه، راندمان کاری هم افزایش پیدا خواهد کرد.

4) انعطاف پذیری بالا در چیدمان: هنگامی که دکوراسیون دفتر خود را با استفاده از میز های کار گروهی می چینید، در صورت نیاز، به سادگی می توانید جایگاه آن ها و همچنین جایگاه کارکنان را تغییر دهید و تعاملی که در میان کارمندان شکل می گیرد را به سمت صحیحی هدایت کنید.

5) انجام کار ها به صورت شفاف تر: هنگامی که تمام پروسه های کاری در یک دفتر شکل می گیرد، مشتری به سادگی شاهد آن خواهد بود و تمامی روند را چک خواهد کرد. در این صورت هیچ شکایتی وجود ندارد و حتی این چیدمان در روند جذب مشتری نیز موثر خواهد بود.

  • معایب

معایب

برای بررسی دقیق کاربرد میز های کار گروهی، لازم است ذکر کنیم که علاوه بر مزایای ذکر شده، معایبی نیز به همراه دارند. طرفداران این میز ها اغلب معایب را غیر منطقی می دانند و با آن ها مخالفت می کنند؛ اما این دلیل بر نادرست بودن آن ها نیست. به طور کلی شما باید با توجه به محیط کار، دفتر مورد نظر و خدماتی که عرضه می کنید، این میز ها را برای دکوراسیون دفتر خود در نظر بگیرید. در ادامه تعدادی از معایب آن ها را نیز ذکر خواهیم کرد تا در هنگام خرید اطلاعات کاملی داشته باشید.

1) عدم داشتن حریم خصوصی: یکی از دلایلی که موجب مطرح شدن میز های کار گروهی شده است، افزایش تعامل میان کارکنان است؛ اما این طرح کم و بیش با شکست مواجه شد؛ زیرا هیچ کسی قصد ندارد که در مقابل ۲۰ نفر از کارکنان دیگر شروع به صحبت کند و حواس بقیه را پرت کند. به دلیل نبودن حریم خصوصی، پرسنل به تعاملات الکترونیکی روی آورده و از آن طریق با همکاران خود در ارتباط قرار می گیرند.

2) ایجاد حواس پرتی و از دست رفتن تمرکز: طبق تحقیقاتی که اخیرا شکل گرفته است، حتی یک صدای کوچک کافی است تا حواس ۲۰ کارمند را پرت کند. پرسنلی که پشت میز های کار گروهی قرار می گیرند، حدودا ۸۶ دقیقه از ساعت کاری خود را به حواس پرتی می گذرانند یا به طور مداوم برای پیدا کردن تمرکز خود، در تلاش هستند.