صنایع چوبی سپهر و سهند

صنایع چوبی سپهر و سهند

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09121008479

معرفی انواع میز های اداری

میز های اداری

 

میز های اداری یکی از مهم ‌ترین بخش های زندگی کاری شما به حساب می آیند. در صورتی که کار شما اداری باشد، بیشتر وقت خود را بر پشت میز اداری خواهید گذراند. بنابراین توجه به نوع و کیفیت این میز ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مقاله قصد داریم در خصوص انواع میز های اداری و ویژگی های آن ها صحبت کنیم.

ویژگی میز های اداری

ارتفاع صحیح میز شما باید با توجه به ارتفاع آرنج شما تنظیم شود. ارتفاع میز معمولی  ۲۹٫۵ اینچ است. برای تعیین اینکه چه میزی با چه ارتفاعی برای شما مناسب است، روی صندلی خود بنشینید، آرنج ها را در پهلوی خود قرار دهید، و ارتفاع صندلی را طوری تنظیم کنید که پاهای شما به صورت صاف روی زمین و ران ها نیز موازی با زمین باشند. از کسی بخواهید که فاصله عمودی از زمین تا آرنج شما را اندازه بگیرد. این اندازه گیری ارتفاع میز برای شما اهمیت زیادی دارد. در صورتی که میز کار شما با سایر همکارانتان مشترک است، لازم است میزی تهیه کنید که ارتفاع آن قابل تنظیم باشد.

ارتفاع میز: اکثر میز های اداری از بعد زیبایی شناسی توسط افراد انتخاب می شوند. اما مهم‌ ترین ویژگی یک میز اداری خوب این است که به شما امکان می دهد با وضعیت بدنی خوب و استاندارد کار کنید. بیشتر میزها خیلی بلند هستند ارتفاع آن ها قابل تنظیم نیست. وقتی سطح میز کار شما خیلی بلند باشد، باعث می‌شود که شانه ‌هایتان را بالا بیاورید و از پشتی صندلی‌ تان به جلو خم شوید. این مسئله می تواند منجر به آسیب و درد در ناحیه گردن، قسمت بالایی پشت و شانه های شما شود. استفاده از صفحه کلید و ماوس روی میز بسیار بلند نیز ممکن است منجر به فشرده سازی ناخواسته در قسمت زیرین مچ دست و همچنین وضعیت نامناسب مچ و دست شود.

میز های اداری

انواع میز های اداری

میز تحریر: در حالی که یک میز تحریر در خانه شما خوب به نظر می رسد، اگر برای یک میز کار در خانه در طولانی مدت استفاده شود، ممکن است باعث ناراحتی شود. ارتفاع این میز تحریر ثابت بوده و امکان تغییر پایه ها برای پایین آوردن آن وجود ندارد. کشو مرکزی فضای پاهای شما را محدود می کند، بنابراین نمی توانید خود را تا ارتفاع مناسب بالا بیاورید. کشو ها همچنین ممکن است با تکیه‌ گاه‌ های صندلی ‌تان تداخل داشته باشند و مانع از قرار گرفتن شما در نزدیکی میز کار شوند.

میز های اداری

میز های کشویی: اگر به یک میز با کمدی یا کتبخانه برای ذخیره سازی داخلی نیاز دارید، مدلی را انتخاب کنید که دارای کشوهایی در کناره باشد. این مدل میز فضای زیادی در اختیار شما قرار می دهد تا در صورت لزوم صندلی خود را بالا بیاورید. در این مدل همچنین کشو ها تا سطح زمین امتداد یافته اند. لازم است بدانید در صورت زیاد بودن ارتفاع این میز نمی توانید ارتفاع آن را تغییر دهید.

میز های اداری

میزهای L شکل: این میز ها دارای دو قسمت اتصال هستند: یک میز و یک برگشت. قسمت میز معمولاً بزرگتر است، در حالی که قسمت برگشتی کوچک تر است و به عنوان فضای اضافی سطح کار استفاده می شود. میزهای L در طیف گسترده ای از سبک ها و اندازه ها تولید و به بازار عرضه می شوند، که آنها را به انتخابی عالی برای کسانی که در هنگام کار فضای بیشتری نیاز دارد تبدیل می کند. توجه داشته باشید که بعضی از میز های L دارای پشتی ناتمام هستند و باید در قسمت گوشه ای اتاق قرار گیرند، بنابراین اگر قصد دارید یکی از این میزها در وسط اتاق استفاده کنید، جزئیات محصول خود را دوباره بررسی کنید.

میز های اداری

میزهای U شکل: این میز ها شبیه به میز های اداری L شکل هستند، اما دارای سه سطح کار هستند که شامل یک میز اصلی، یک پل و یک کریدنزا می شود. میزهای U شکل معمولاً بسیار بزرگ هستند، اما انواع فشرده آن وجود دارد. میز U  برای افرادی است که به فضای کار بیشتری نیاز دارند تا بتوانند کار خود را به طور مؤثر انجام دهند. میزهای U تقریباً همیشه با فضای ذخیره سازی نیز همراه هستند، بنابراین می توانید فضای بایگانی و کاربردی زیادی را از این نوع میز انتظار داشته باشید.

میز های اداری

میز های قابل تنظیم: میزهای اداری ایستاده و قابل تنظیم به کاربر این امکان را می دهد که در طول روز کاری به طور متناوب بایستد و بنشیند. میزهای ایستاده ثابت هستند و باید در ترکیب با میز ارتفاع استاندارد یا با چهارپایه قابل تنظیم ارتفاع استفاده شوند. میزهای قابل تنظیم ارتفاع دارای سطح کاری هستند که می توان آن ها را از طریق مکانیزم الکتریکی یا دستی بالا و پایین کرد.

میزهای لپ تاپ و تحریر طراحی میز مانندی دارند که از یک سطح کاری جادار و بدون پایه تشکیل شده است. هر کشو که ممکن است در یکی از این میزها وجود داشته باشد به شکل یک کشو یا سینی صفحه کلید در زیر سطح کار خواهد بود.

میز های اداری

میزهای گوشه ای برای استفاده در گوشه اتاق طراحی شده اند.  این نوع میز با میز L شکل متفاوت است زیرا کاربر به جای نشستن در یکی از دو طرف آن، قرار است در گوشه گرد میز بنشیند.

جنس انواع میز های اداری

لمینت

لمینت

میز های لمینتی در واقع از نوعی تخته خرده چوب با یا بدون چاپ دانه چوب ساخته شده است. میزهایی که دارای ساختار لمینت هستند برای دفاتر پر رفت و آمد ایده آل هستند زیرا لمینت به راحتی خراشیده نمی شود و به طور کلی نگهداری و تمیز نگه داشتن آن آسان تر از سایر میز های دیگر است. همچنین این میز های اداری یک گزینه مقرون به صرفه است که آن را به یک انتخاب عالی برای مشاغل با بودجه محدود تبدیل می کند.

روکش چوبی

روکش چوبی

روکش چوبی مناسب برای کسانی است که بدون پرداخت هزینه بالای مبلمان چوبی می خواهند میزی با ظاهر چوبی داشته باشند. میز های اداری روکش چوب دارای پایه ای مشابه با مبلمان لمینت (مانند تخته خرده چوب) هستند، اما یک لایه نازک از چوب واقعی در بالای آن به کار رفته است. تمیز کردن و مراقبت از میزهای روکش نسبت به لمینت دشوارتر است، اما این نوع میزهای اداری ظاهری بسیار شیک و زیبا را به مخاطب ارائه می دهد که بسیاری از دفاتر خرید آن را ترجیح می دهند.

چوب جامد

چوب جامد

همان‌طور که از نام آن پیداست، میزهای چوبی جامد از چوب جامد ساخته می شوند. این میز های اداری زیبا دارای بالاترین کیفیت هستند، اما بسیار سنگین هستند و هزینه آن ها نیز طبیعتاً بسیار بالا است.

فلزی

فلزی

اگرچه می‌توانید میزهای تمام فلزی را پیدا کنید، اما بیشتر این میز ها دارای رویه چوبی یا شیشه‌ای هستند و فقط چارچوب آن ها فلزی است. میزهای فلزی معمولاً از فولاد ساخته می‌شوند و ممکن است روکش کروم یا روکش پودری داشته باشد.

شیشه ای

شیشه ای

در مورد میزهای شیشه ای، سطح کار معمولاً از شیشه سکوریت ضخیم برای جلوگیری از خرد شدن ساخته می شود. این میز های اداری معمولاً با چارچوب فلزی تکمیل می شود. تمیز کردن شیشه آسان است، اما اثر انگشت به راحتی بر روی آن نمایان است. اگر قصد خرید میزی با رویه شیشه ای کامل ندارید، گزینه های رویه چوبی با منبت شیشه ای برای شما انتخاب مناسبی است.