صنایع چوبی سپهر و سهند

صنایع چوبی سپهر و سهند

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09121008479

دکوراسیون فضای اداری باید چگونه باشد ؟

دکوراسیون فضای اداری باید چگونه باشد

آیا می دانستید نوع و سبک طراحی دفتر به شدت بر احساس، تفکر و خلاقیت شما تأثیر می گذارد و دکوراسیون فضای اداری باید چگونه باشد ؟

ما یک سوم عمر خود را در محل کار می گذرانیم. زمانی که در دفتر خود کار می کنید، از شما انتظار می رود که سازنده، خلاق و اجتماعی باشید. اما چگونه باید همه این ویژگی ها را به صورت یکجا ارائه کرد؟

در مقاله پیش رو به شما خواهیم گفت دکوراسیون فضای اداری باید چگونه باشد تا شما در آن احساس راحتی، خوشحالی و خلاقیت داشته باشید.

دکوراسیون فضای اداری باید چگونه باشد ؟

احتمالا تا به حال متوجه شده اید که محیط اطراف می تواند خلق و خوی شما را تحت تاثیر قرار دهد. حداقل کاری که کارمندان برای داشتن حس بهتر در محیط کار می کنند، انتخاب صندلی راحت، اتاق پر نور و یا تعویض رنگ دیوارها است.

این موضوع نباید تنها برای کارمندان مهم باشد بلکه کارفرمایان نیز باید توجه داشته باشند که کارمندان تنها به چک حقوقی آخر ماه نیاز ندارند و فراهم کردن محیط کاری مناسب و جذاب می تواند راندمان و خلاقیت آن ها را افزایش دهد.

در جواب به این سوال که دکوراسیون فضای اداری باید چگونه باشد ، می توان گفت روش های متفاوتی برای طراحی دکوراسیون داخلی اداری وجود دارد. اما با ایجاد تغییرات کوچکی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم می توانید محیط کار را برای خود جذاب تر کنید.

  1. فضای کار اختصاصی باشد

دکوراسیون فضای اداری باید چگونه باشد

قرار دادن تعدادی قاب عکس، گیاهان مورد علاقه، لیوان مخصوص و سایر وسایل شخصی که در محیط کار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند حس مالکیت فضای کار را در ذهن شما بیشتر کند و به این ترتیب احساس تعهد هم بیشتر خواهد شد.

  1. حداقل یک پنجره و چند گلدان در اتاق کار باشد

وجود پنجره و گل و گیاه در اتاق کار، یک امتیاز مثبت است و می تواند راندمان کاری شما را افزایش دهد. حتی اگر اتاق کار شما پنجره ای برای ورود نور ندارد می توانید با قرار دادن طرح یک پنجره و گل و گیاه حس آرامش را وارد محیط کار کنید. نگاه کردن به طبیعت ذهن را آرام می کند.

  1. نور و رنگ مناسب داشته باشد

رنگ های مختلف تاثیرات متفاوتی بر نحوه عملکرد ما دارند. آبی و سبز به ما در بروز خلاقیت کمک می کنند؛ در حالی که قرمز باعث می شود به جزئیات بیشتر دقت کنیم. نور و رنگ مناسب با روحیات شما می تواند موجب بهبود روند کار شود.

ایده های مناسب برای فضای اداری

حال که متوجه شدیم به طور کلی دکوراسیون فضای اداری باید چگونه باشد ، در این قسمت از مقاله چند ایده جذاب برای بهتر شدن دفاتر کاری به شما پیشنهاد می کنیم که می توانید با هزینه مناسبی آن ها را اجرا کنید.

نور محیط را بهینه کنید

سعی کنید برای اتاق کار خود نور مناسبی انتخاب کنید، روشنی یا تاریکی زیاد در روند کار شما تاثیر منفی می گذارد. وجود پنجره‌ های بزرگ که نور طبیعی بیشتری را وارد اتاق می کنند بهتر از نور مصنوعی است.

استفاده از سبک مینیمالیست

استفاده از سبک مینیمالیست

سبک مینیمالیست به شما کمک می کند شلوغی محیط کار را کاهش دهید و از حداکثر فضا استفاده کنید. انتخاب دکوراسیون های داخلی اداری مدرن ساده، ظاهری شیک به محل کار شما می دهد.

از طیف مختلف رنگ ها استفاده کنید

همان طور که اشاره کردیم رنگ های مختلف می توانند باعث ایجاد واکنش های خاصی در افراد شوند. بنابراین سعی کنید رنگ هایی را انتخاب کنید که متناسب با روحیات کاری شما باشند و تمایل داشته باشید هر روز آن ها را ببینید.

از عطر و خوشبوکننده استفاده کنید

در پاسخ به این سوال که دکوراسیون فضای اداری باید چگونه باشد ، می توان گفت لازم است هنگام طراحی دکوراسیون داخلی، تمام حواس پنجگانه را در نظر بگیرید. برخی رایحه ‌ها بسیار آرامش ‌بخش هستند و برخی دیگر خلاقیت را افزایش می ‌دهند. یک رایحه تسکین دهنده می تواند به فضای کاری شما آرامش دهد.

طبیعت را وارد دفتر کار خود کنید

یکی دیگر از ایده ها استفاده از گیاه در دکوراسیون شرکت شما است. گیاهان و گل ها این توانایی را دارند که اشکال، رنگ ها و عطرهای جذاب را در یک دکوراسیون واحد ترکیب کنند. گیاه یا گلی را انتخاب کنید که با ارزش‌ های اصلی شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال می توان از یک گیاه بامبو برای تاکید بر استحکام بنیادی خود یا برندتان استفاده کنید.

استفاده از کلمات انگیزشی

قرار دادن تابلو یا برگه های کوچک که کلمات انگیزشی بر روی آن ها نوشته شده باشد به شما و سایر همکاران انرژی مضاعف می بخشد و کمک می کند روز کاری بهتری داشته باشید.

از کمد و قفسه استفاده کنید

انواع کمد های اداری و فایل ها گزینه های فوق العاده ای برای آرشیو کردن وسایل و پرونده ها هستند. سعی کنید این وسایل را متناسب با طرح و رنگ دفتر خود انتخاب کنید.

از اکسسوری های مدرن استفاده کنید

از اکسسوری های مدرن استفاده کنید

موضوع دیگری که در مقاله دکوراسیون فضای اداری باید چگونه باشد ، به آن می پردازیم خرید اکسسوری برای دفتر کار به منظور زیباسازی شرکت شما است. به دنبال تهیه لوازم کاربردی رنگارنگ و زیبا باشید. وسایلی مثل نوت‌ بوک‌، خودکار، موس کامپیوتر یا هر ابزار دیگری که در محل کار استفاده می ‌کنید را با دکور اتاق خود مطابقت دهید.

یک فرش به دکور اتاق اضافه کنید

از یک فرش رنگارنگ به عنوان یک قطعه برجسته استفاده کنید یا چندین فرش را برای برجسته کردن قسمت های مختلف دفتر خود انتخاب کنید. این یک راه عالی برای نشان دادن تمایز بین بخش ‌های مختلف یک محیط اداری باز است.

از تابلو نقاشی استفاده کنید

بوم ظاهری جذاب تر از پوستر ارائه می‌ کند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در اتاق کار حتما از تابلو های نقاشی مورد علاقه  خود استفاده کنید. این کار نه تنها ذهن شما را آرام می کند؛ بلکه می تواند نظر مراجعه کنندگان را هم جلب کند. برای این کار می توانید تصویر مورد علاقه خود را روی بوم چاپ کنید.

 

جمع بندی

دکوراسیون دنیای پیچیده و گسترده ای دارد و همانطور که در طول مقاله دکوراسیون فضای اداری باید چگونه باشد ، گفته شد می تواند مستقیما بر روی روحیه و کارایی شما تاثیر بگذارد.

شما می توانید با ایجاد تغییرات مثبت کوچک و بزرگ محیط کار خود را جذاب تر کنید و از تمام ساعات کاری خود بهره ببرید. چه کارفرما باشید و چه کارمند، در هر صورت به محیطی راحت و جذاب برای کار کردن و افزایش کارایی خود احتیاج دارید.

با رعایت نکات ساده گفته شده در این مقاله می توانید دکوراسیون مناسب، شیک و مدرنی را برای اتاق کار خود طراحی کنید.