صنایع چوبی سپهر و سهند

صنایع چوبی سپهر و سهند

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09121008479

برای انتخاب بهترین کابینت منزل چه ویژگی هایی را در نظر بگیریم؟

بهترین کابینت منزل

بازسازی آشپزخانه یکی از بهترین راه ها برای روح بخشیدن به خانه است. طراحی جدید آشپزخانه به معنای دکور داخلی تازه و اغلب بازگشت سرمایه شماست. چند مورد از وسایل آشپزخانه شما برای بازسازی نیاز به بررسی دقیق دارد. یکی از این موارد کابینت است. در واقع، کابینت ها می توانند گران ترین قسمت بازسازی آشپزخانه باشند. خوشبختانه، به کمک یک سری از روش ها شما می توانید کمتر برای کابینت آشپزخانه هزینه کنید. یکی از این روش ها این است که کابینت ها را به صورت تخت بخرید و خودتان آن ها را مونتاژ کنید. برای کمک به انتخاب بهترین کابینت منزل متناسب با بودجه شما، این راهنما را بخوانید.

برای خریدن کابینت منزل چه چیز هایی را در نظر بگیریم؟

بهترین کابینت منزل

وقتی در حال تلاش برای کاهش هزینه ها هستید، انتخاب بهترین کابینت آشپزخانه می تواند یک پیشنهاد سخت باشد. تصمیم گیری در مورد اینکه کدام عوامل از همه مهم تر هستند به خود فرد بستگی دارد. موارد زیر برخی از مهم ترین فاکتور هایی است که باید هنگام انتخاب بهترین کابینت منزل در نظر بگیرید.

  • نوع کابینت

کابینت ها به صورت مونتاژ شده یا آماده مونتاژ (RTA) عرضه می شوند. کابینت های RTA اقتصادی هستند؛ اما قبل از نصب نیاز به کار بیشتری دارند. کابینت های مونتاژ شده کاملاً آماده نصب هستند. همین یک نکته کوچک می تواند تفاوت قابل توجهی را در نتیجه پروژه ایجاد کند.

همچنین توجه داشته باشید که چندین نوع کابینت جداگانه موجود است که هر کدام هدف خاص خود را انجام می دهند. به عنوان مثال کابینت پایه عمیق تر از کابینت دیواری است و کابینت دیواری که سطح کمتری دارد، به گونه ای ساخته می شود که وزن ظروف سنگین را تحمل کند.

علاوه بر این، کابینت سینک با یک کشوی مصنوعی در دسترس است که سینک و لوله کشی را پنهان می کند. کابینت های گوشه ای، فضای ذخیره سازی بیشتری را ارائه می دهند.

  • جنس کابینت

سازندگان کابینت از انواع مختلفی از مواد برای ساخت بهترین کابینت منزل استفاده می کنند. برخی از مواد زیر احتمالاً در کابینت های نوع RTA ظاهر می شوند:

  • چوب واقعی: از چوب معمولاً برای درب های کابینت استفاده می شود. کابینت های آماده به ندرت از چوب واقعی ساخته می شوند.
  • تخته چند لا: بسیاری از سازندگان، از تخته چندلا برای ساخت جعبه های کابینت استفاده می کنند. تخته چند لا نسبت به تخته های چوبی بسیار محکم تر و ارزان تر است، اگرچه ظاهری مشابه دارد. هنگامی که یک سازنده به «کابینت آشپزخانه چوبی» اشاره می کند، جعبه های کابینت معمولاً از تخته چند لا ساخته می شوند.
  • تخته فیبر با چگالی بالا: در برخی از کابینت های رنگ شده از تخته فیبر با چگالی بالا (HDF) استفاده می شود. فیبر رنگ را به خوبی می گیرد و نسبت به چوب یا تخته چند لا مقرون به صرفه تر است.
  • تخته خرده چوب: برخی از مقرون به صرفه ترین کابینت ها از تخته خرده چوب، ترکیبی از تراشه های چوب و رزین یا چسب با مواد چند لایه ساخته شده اند. اگرچه این نوع چوب به خوبی در برابر آب مقاومت نمی کند؛ اما ارزان است.

جنس کابینت

  • سبک درب و سخت افزار

سبک های خیلی زیادی در دنیای کابینت ها وجود دارد. سبک کابینت به طور کلی به ظاهر درب اشاره دارد. سبک های محبوب درب عبارت اند از: شیکر، سنتی، مدرن، معاصر، روستیک و Mission.  شیکر، سنتی و روستیک را معمولاً برای خانه های مزرعه ها مورد استفاده قرار می دهند. کابینت های معاصر یا مدرن مناسب خانه های معاصر هستند. کابینت های Mission معمولاً برای خانه هایی که پر از کار های هنری و صنایع دستی هستند استفاده می شود.

برخی از کابینت ها فریم و برخی دیگر بدون فریم هستند. به کابینت های بدون فریم، کابینت های سبک اروپایی نیز گفته می شود.

سخت افزار تکمیل کننده کابینت، یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب بهترین کابینت منزل است. بسیاری از مردم ترجیح می ‌دهند کابینت های روشن را با سخت افزار تیره تضاد کنند. در حالی که برخی دیگر فلز براق را ترجیح می دهند. کابینت های روستیک ممکن است دستگیره های چوبی داشته باشند.

  • نوع کشو

یکی از مزایای طراحی آشپزخانه جدید، امکان شخصی سازی فضا برای کاربردی تر کردن آن است. بسیاری از سازندگان کشو هایی را اضافه می کنند که برخی از آن ها به طور خاص برای نگهداری ظروف نقره، قابلمه و تابه یا سایر اقلام طراحی شده اند. کشو های عمودی نیز در دسترس هستند که بین کابینت ها قرار می گیرند تا ادویه ها و سایر اقلام کوچک را در خود جای دهند.

اگرچه این مکانیسم به راحتی قابل مشاهده نیست، سخت افزار کشو اغلب تعیین می کند که یک کشو چگونه کار می کند. اسلاید های بلبرینگ با ویژگی های بسته شدن نرم به کشو ها اجازه می دهد تا به راحتی داخل و خارج شوند و از کوبیده شدن آن ها جلوگیری شود.

چند ایده برای داشتن بهترین کابینت منزل

چند ایده برای داشتن بهترین کابینت منزل

برخی از زیبا ترین ایده های بهترین کابینت منزل شامل موارد زیر می شوند.

  • طراحی کابینت آشپزخانه مشکی

در طراحی کابینت آشپزخانه، رنگ های مشکی و خاکستری عالی هستند. این رنگ ها تقریباً با هر سایه دیگری به راحتی ترکیب می شوند و به محیط آشپزخانه درام و عمق می بخشند.

  • استفاده از ترکیبی از مواد در طراحی آشپزخانه

ترکیب مواد مختلف می تواند طراحی کابینت آشپزخانه را به طرز عجیبی تغییر دهد و آن را زیبا تر کند. ترکیب فلز، چوب و گرانیت به زیبایی هر چه تمام تر آشپزخانه کمک می کند. کشو های خاکستری نیز بر جذابیت فضا می افزاید.

  • انتخاب کشو روی کابینت

کشو های عمیق از نظر ذخیره سازی بسیار کارآمد تر از قفسه بندی های استاندارد در نظر گرفته می شوند. تنها عیب این نوع کابینت ها این است که محتویات بعد از باز شدن ممکن است به محیط اطراف سر بخورند. ناگفته نماند که به کمک وسایل مختلفی که برای کف کشو ها طراحی شده است، می توانید ظروف را ثابت سر جای خود نگه دارید.

 

نتیجه گیری

هنگامی که خریداران اصول ساخت کابینت را درک کنند، انتخاب بهترین کابینت منزل کمی آسان تر می شود. هنگام خرید به مواردی همچون جنس کابینت، سبک، نوع کشو و سایر ویژگی های مطرح شده توجه داشته باشید.