صنایع چوبی سپهر و سهند

صنایع چوبی سپهر و سهند

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09121008479

معرفی انواع پارتیشن جدا کننده

پارتیشن جدا کننده

اولین و مهم ترین اولویت در خانه، حفظ حریم خصوصی است. یکی از اولین و ابتدایی ترین وسیله ها برای ایجاد حریم خصوصی، دیوار ها هستند؛ اما ساخت دیوار ها کمی گران است و گاهی اوقات نیز دیوار نمی تواند جوابگوی نیاز های شما باشد؛ زیرا قابلیت جا به جایی ندارد. در این زمان است که پارتیشن جدا کننده خود را نشان می دهد و شما می توانید از آن استفاده کنید. پارتیشن ها می توانند خانه های شما را به قسمت های مختلف تقسیم کنند و جای دیوار را پر کنند.

پارتیشن جدا کننده چیست؟

پارتیشن جدا کننده

پارتیشن های جدا کننده در واقع به دیوار های قابل حملی گفته می شود که امکان نمایش بصری بین اتاق ها را فراهم می کنند. پارتیشن ها در اداره ها، خوابگاه ها و آپارتمان ها استفاده می شوند. همچنین کسانی که نیاز فوری به یک حریم خصوصی دارند نیز می توانند از پارتیشن استفاده کنند و مشکل خود را حل کنند. پارتیشن ها معمولا بسیار سبک ساخته می شوند تا قابل حمل باشند. حتی هنگامی که خانه خود را عوض می کنید نیز می توانید پارتیشن جدا کننده را جمع کنید و با خود به خانه جدید ببرید.

انواع پارتیشن جدا کننده

  • آکاردئونی

پارتیشن جدا کننده

پارتیشن های تاشو، یکی از مناسب ترین گزینه ها برای افرادی است که همیشه جا به جا می شوند و نیاز دارند که پارتیشن ها را نیز با خود ببرند. اگر یک آپارتمان یا یک کاندو دارید، می توانید از این نوع پارتیشن ها استفاده کنید. هنگامی که قصد داشتید جا به جا شوید، کافی است که آن ها را از وسط تا کنید و در ماشین خود قرار دهید. به این گونه پارتیشن ها آکاردئونی نیز گفته می شود. این مدل به عنوان پارتیشن جدا کننده شناخته می شود و با پارتیشن های ثابت تفاوت های بسیار زیادی دارد.

خوب است بدانید که پارتیشن های آکاردئونی طولانی و گسترده هستند. برای مثال اکثر پارتیشن های ثابت چیزی حدود یک اینچ یا نهایتا دو اینچ ضخامت دارند؛ اما پارتیشن های آکاردئونی، وقتی باز می شوند می توانند تا دوازده اینچ نیز ضخامت داشته باشند.

اگر در محلی زندگی می کنید که با کمبود فضا رو به رو است و جای زیادی ندارد، این نوع پارتیشن زیاد پیشنهاد نمی شود؛ به همین دلیل پیشنهاد می شود که از مدل های دیگر استفاده کنید. در ضمن در مورد پارتیشن جدا کننده آکاردئونی باید بدانید که این نوع پارتیشن با کوچک ترین وزش باد و یا ضربه، به راحتی روی زمین می افتد. نزدیک تر کردن پانل ها به هم تا حدودی می تواند این مشکل را حل کند؛ اما باز هم می گوییم که اگر خانه یا فضای کوچکی دارید، این کار امکان پذیر نخواهد بود.

  • مدل های آویزان

پارتیشن جدا کننده

این مدل از پارتیشن ها معمولا از سقف آویزان می شوند؛ اما بر خلاف بسیاری از مدل ها، در ساخت آن از مواد رزین، چوب سبک یا مواد جامد دیگر استفاده می شود. قسمت پایین این نوع پارتیشن ها به زمین متصل می شود تا از تاب خوردن پارتیشن جلوگیری شود.

این مدل پارتیشن جدا کننده گاهی اوقات در پایین خود از یک سری وزنه ها استفاده می کند تا امکان تاب خوردن آن به حداقل برسد. این مدل از پارتیشن را بیشتر برای صاحبان خانه یا اجاره کنندگان خانه می توان توصیه کرد؛ زیرا این مدل نصب نسبتا آسانی دارد و کافی است دو پیچ آن را به سقف متصل کنید.

یکی از بزرگ ترین نکات منفی این پارتیشن ها این است که تاب می خورند. درست است که تلاش های بسیار زیادی برای جلوگیری از تاب خوردن آن ها انجام شده است؛ اما باید بدانید که هر چقدر هم پایین پارتیشن جدا کننده سقفی سنگین باشد، باز هم تا حدی تاب می خورد و حس بدی را منتقل خواهد کرد. همچنین افرادی که از پنکه سقفی در خانه خود استفاده می کنند، بیشتر با این مشکل رو به رو خواهند شد؛ البته اگر برخی از افراد خانه دار، در هنگام نصب آن راه هایی برای لنگر کردن قسمت های زیرین پیدا می کنند که می تواند تقریبا مشکل تاب خوردن را حل کند، این مورد بیشتر بستگی به خود آن ها و طراحی خانه شان دارد.

  • مدل های آویزان پارچه ای

مدل های آویزان پارچه ای

این مدل پارتیشن جدا کننده کمتر استفاده می شود؛ زیرا از نظر فیزیکی کمترین مقاومت و امنیت را دارد؛ اما یکی از خوبی هایی که دارد این است که بسیار ارزان است.

این نوع تقسیم کننده عرض های باریکی بین 24 تا 50 اینچ دارد. همچنین امکان تغییر در اندازه آن ها نیز وجود دارد تا بتوانید به اندازه دلخواه خود برسید. همچنین گاهی اوقات طول آن ها به 8 فوت نیز می رسد و می توانید با آن ها کل اتاق را نهایتا با دو یا سه پانل تقسیم بندی کنید.

  • پارتیشن های کتابخانه ای

پارتیشن های کتابخانه ای

این مدل از پارتیشن جدا کننده، علاوه بر جدا کردن و تقسیم قسمت های اتاق، فواید دیگری نیز دارد. می توانید وسایل مختلف خود از جمله کتاب، عکس، تابلو های نقاشی و خیلی از وسایل دیگر را در این مدل پارتیشن ها قرار دهید و به نوعی با یک تیر دو نشان بزنید. همچنین باید گفت که این نوع پارتیشن ها اگر با کتاب پر شوند امکان مسدود کردن صدا را دارند و از خود صدایی عبور نمی دهند.

یکی از نکات منفی ای که این نوع پارتیشن جدا کننده دارد، این است که مدل های بسیار محدودی دارد. علاوه بر آن، به راحتی نمی توان پارتیشنی را پیدا کرد که ارتفاع آن تا سقف نیز برسد. اکثر مدل های آن حداکثر 54 اینچ ارتفاع دارند.

تنها راهی که می توانید پارتیشن مدل کتابخانه را به سقف برسانید، این است که ابتدای آن را به کف و انتهای آن را به سقف متصل کنید. پارتیشن هایی که به سقف یا کف متصل نمی شوند، امکان افتادن دارند و بسیار خطرناک هستند.

جمع بندی

در این مقاله در مورد پارتیشن جدا کننده توضیح دادیم. متوجه شدیم که از پارتیشن ها زمانی استفاده می شود که امکان ساخت دیوار و یا زمان کافی برای ساختن دیوار وجود نداشته باشد. علاوه بر آن، پارتیشن مزایای دیگری نیز نسبت به دیوار دارد؛ به همین دلیل برخی از مدل های محبوب پارتیشن را نام بردیم و در مورد آن ها نیز توضیح دادیم.