صنایع چوبی سپهر و سهند

صنایع چوبی سپهر و سهند

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09121008479

درباره پارتیشن دوجداره معمولی اداری چه می دانید؟

پارتیشن دوجداره معمولی اداری

احتمالاً تاکنون از دفاتر زیادی بازدید کرده اید و به ندرت وارد دفتری شده اید که از پارتیشن برای جداسازی قسمت های مختلف آن استفاده نشده باشد. دفاتری که در هر گوشه آن یک میز قرار گرفته است و کارمندان از یکدیگر تفکیک نشده اند نه تنها جالب به نظر نمی رسد بلکه موجب سردرگمی مراجعه کننده نیز خواهد شد. طی ده سال اخیر استفاده از پارتیشن دوجداره معمولی اداری در اکثر ادارات دولتی و خصوصی، داروخانه ها، بیمارستان ها و… مرسوم شده است و امکان تقسیم بندی فضای اداری عمومی را به بخش های مختلف فراهم کرده است.

برای آشنایی بیشتر با تاثیر این دیوار های متحرک و مزایا و متریال آن ها، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نقش و تاثیر پارتیشن دوجداره معمولی اداری

پارتیشن دوجداره معمولی اداری

همان طور که گفته شد، امروزه استفاده از پارتیشن دوجداره معمولی اداری ، در محیط های مختلف بسیار متداول شده است.

به کمک پارتیشن بندی می توان به راحتی در کوتاه ترین زمان ممکن، کارمندان و فعالیت های آن ها را از یکدیگر تفکیک کرد. این امر باعث ایجاد حریم خصوصی برای کارکنان و افزایش احساس مسئولیت و دسته بندی فعالیت های مختلف می شود. علاوه بر این، پارتیشن بندی در زیبا تر شدن دکوراسیون شرکت و محیط اداری شما نقش به سزایی ایفا می کند. پارتیشن دوجداره معمولی اداری ، در اندازه ها و ابعاد مختلف با ترکیب چوب و شیشه و آلومینیوم ساخته می شوند.

شما می توانید با توجه به نیاز خود نوع متحرک و یا ثابت آن را تهیه کنید.

مزایای پارتیشن های دوجداره اداری

پارتیشن دوجداره معمولی اداری

هر محصولی معایب و مزایای خاص خود را دارد که بهتر است قبل از خرید، اطلاعات کافی در مورد آن ها داشته باشید. مزایای پارتیشن دوجداره معمولی اداری از معایب آن بیشتر است؛ به همین دلیل امروزه طرفداران بسیاری دارد.

از جمله مزیت های این پارتیشن های ثابت و متحرک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع رنگ
  • متحرک بودن
  • کم وزن بودن
  • نصب سریع و آسان
  • افزایش فضای بهینه
  • نصب و تعمیر و تعویض آسان
  • عمر طولانی در عین اقتصادی بودن
  • عایق مناسب در برابر صدا و حرارت
  • زیباسازی محیط اداری در کوتاه ترین زمان ممکن
  • عدم آسیب به قسمت های مختلف ساختمان هنگام نصب
  • استفاده از فوم های مخصوص و فناوری نانو برای ضد آب شدن آن
  • ساخته شده در اندازه های مختلف با توجه به نیاز مخاطب

متریال های استفاده شده در ساخت پارتیشن ها

متریال های استفاده شده در ساخت پارتیشن ها

انواع پارتیشن دوجداره معمولی اداری در بازار موجود است. متریال های به کار رفته در ساخت این دیوار های دوجداره معمولا به شرح زیر است:

  • پارتیشن ام دی اف

فریم و ظاهر این مدل پارتیشن تماما از چوب ام دی اف ساخته شده است که عایق خوبی برای جلوگیری از انتقال صدا است. از مزایای پارتیشن ام دی اف می توان به مقاوم بودن در برابر خم شدن، تغییر شکل، خوردگی و رطوبت، قابلیت رنگ آمیزی و پوشش دهی و همچنین داشتن سطح صاف اشاره کرد.

  • پارتیشن های شیشه ای و ام دی اف

در این مدل از پارتیشن ها اسکلت و فریم از چوب ام دی اف ساخته شده است و برای دیواره ها نیز از شیشه استفاده شده است. این نوع پارتیشن باعث افزایش دید کارکنان و تسلط آن ها به محیط بیرون می شود.

  • پارتیشن ام دی اف با پروفیل آلومینیومی

در این مدل از پارتیشن دوجداره معمولی اداری برای قاب بندی از آلومینیوم و برای پوشش دیوار ها از ام دی اف استفاده می شود. این پارتیشن قابلیت جا به جایی و جدا شدن را دارد و یکی از مزیت های آلومینیوم به کار رفته در آن دوام و وزن کم و زیبایی است.

علاوه بر متریال ساخت، پارتیشن های اداری از نظر تعداد دیوار ها نیز به دو دسته تک جداره و دوجداره تقسیم می شوند. پارتیشن های تک جداره بسیار سبک هستند و ظاهر ساده ای دارند. آن ها اغلب به صورت فریم های یک تکه و ایستاده تولید می شوند و نسبت به دوجداره از قیمت و تنوع کمتری برخوردارند. علاوه بر این، به راحتی می توان آن ها را جا به جا کرد.

پارتیشن های دوجداره که در این مقاله به بررسی آن ها پرداختیم، دو لایه دارند و عایق مناسبی برای جلوگیری از انتقال صدا و گرما و سرما هستند. پارتیشن دوجداره معمولی اداری بر خلاف مدل تک جداره تا سقف امتداد دارند و به دلیل تنوع بالا انتخاب بیشتری را پیش روی شما قرار می دهند.

کاربرد های پارتیشن دوجداره معمولی اداری

کاربرد های پارتیشن دوجداره معمولی اداری

همان طور که در طول مقاله نیز گفته شد، استفاده از پارتیشن در محیط های اداری و کاری  مختلف مزایای بیشماری به همراه دارد.

کاربرد های پارتیشن دوجداره معمولی اداری عبارت هستند از:

  • جداسازی بخش ‌های مختلف دفاتر

استفاده از دیوار برای جدا کردن بخش‌ های مختلف دفاتر دیگر منسوخ شده است و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه نیست. علاوه بر این، دیوار ها قابل جا به جایی نیستند و در نتیجه امکان تغییر دکوراسیون را از بین می برند. امروزه مناسب ترین گزینه برای جداسازی بخش های مختلف در ساختمان های اداری استفاده از پارتیشن اداری است.

  • سفارشی سازی فضای ورودی

برخی از دفاتر مساحت زیادی دارد و تنها یک ورودی و خروجی دارد. این موضوع اغلب موجب سردرگمی مراجعه کنندگان می شود. خوشبختانه به کمک پارتیشن دوجداره معمولی اداری می توان برای هدایت مشتریان به بخش های مختلف و مورد نیاز آن ها، مسیر عبور مناسبی ایجاد کرد.

  • پنهان سازی عیوب ساختمان

دفتر شما ممکن است عیوب ساختمانی مختلفی داشته باشد. این عیوب می تواند شامل ستون های اضافی یا دیوار های شیبدار باشد که با پارتیشن بندی استاندارد از دید عموم پنهان می شوند.

 

جمع بندی

امروزه در دنیای شگفت انگیز طراحی داخلی محیط های اداری، پارتیشن ها نقش اساسی ای ایفا می کنند. یکی از پرکاربرد ترین گزینه های موجود در این دسته، پارتیشن دوجداره معمولی اداری است. استفاده از پارتیشن های دوجداره مزایا و کاربرد های بسیاری مانند جداسازی فضا های اشتراکی، پنهان سازی عیوب ساختمانی و… را به همراه دارد.

همان طور که در طول مقاله گفته شد پارتیشن های اداری بسیار مقرون به صرفه هستند و با توجه به وزن کم، نصب راحت، کیفیت عالی، عمر طولانی و سایر مزایای نام برده شده، طرفداران بسیاری دارند.

شما می توانید بر اساس نیاز، انواع مختلفی از پارتیشن های اداری موجود در بازار را انتخاب کنید و به سادگی چندین اتاق کار مناسب در دفتر کار خود ایجاد کنید.