صنایع چوبی سپهر و سهند

صنایع چوبی سپهر و سهند

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09121008479

نقش دکور فروشگاهی و مغازه ها در جذب مشتری

دکور فروشگاهی و مغازه ها

با افزایش روزافزون و رقابت شدید بین خرید های آنلاین و حضوری، دکور فروشگاهی و مغازه ها برای صاحبین کسب و کار اهمیت بسیاری پیدا کرده است؛ زیرا یک ویترین چشم نواز می تواند یک رهگذر را به مشتری دائمی تبدیل کند؛ بنابراین بسیار مهم است که دکور فروشگاه به اندازه کافی جذاب باشد و رهگذران را به داخل دعوت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین راه های استفاده از این ابزار فروش، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نقش ویترین در دکور فروشگاهی

نقش ویترین در دکور فروشگاهی

همانطور که گفته شد ویترین ها این قدرت را دارند که هر رهگذر معمولی را که از جلوی مغازه عبور می کند به مشتری دائمی تبدیل کنند. به عبارت دیگر با طراحی مدبرانه و جذاب دکور فروشگاهی و مغازه ها می ‌توانید افراد مختلف را که معمولا بدون فکر کردن از کنار آن ها رد می شوند مجذوب کنید.

علاوه بر جذب مشتری و ایجاد ترافیک بیشتر، داشتن یک ویترین جذاب مزایای دیگری نیز با خود به همراه دارد که می توانند به شرح زیر باشند:

  • ویترین ها محصولات و خدمات خاصی را تبلیغ می کنند.
  • اولین نقطه تماس بصری یک فروشگاه با مشتریان هستند.
  • در افزایش آگاهی نسبت به برند شما کمک بسیاری می کنند.
  • در کنار سایر کمپین های بازاریابی کارایی بسیار بالایی دارند.

در واقع ویترین، قفسه و شلف یک مغازه تصویری بصری از محیط داخل و محصولات آن را در اختیار عابران قرار می دهد و به آن ها کمک می کند اطلاعات مناسبی در مورد سبک و فضای کلی فروشگاه به دست آورند.

تاثیر رنگ در دکور فروشگاهی و مغازه ها

تاثیر رنگ در دکور فروشگاهی و مغازه ها

وقتی صحبت از فروش حضوری می شود، رنگ ویترین در فروشگاه های خرده فروشی بیشتر از ظاهر زیبا، اهمیت و کارآیی دارد؛ زیرا:

  • 73 درصد از تصمیمات خرید در فروشگاه گرفته می شود.
  • 62 تا 90 درصد برداشت مشتریان به رنگ دکور بستگی دارد.
  • تبلیغات رنگی 42 درصد بیشتر از سیاه و سفید خوانده می شوند.
  • 93 درصد از تصمیمات خرید با توجه به ظاهر فروشگاه گرفته می شود.
  • 52 درصد از خریداران اگر دکور و رنگ را دوست نداشته باشند به فروشگاه باز نمی گردند.
  • مشتریان بالقوه در عرض 90 ثانیه پس از ورود به فروشگاه، ناخودآگاه آن را قضاوت می کنند.

اما وجود رنگ بندی های خاص در دکور فروشگاهی و مغازه ها می تواند تأثیرات غیر مستقیم بسیاری  بر روی برند و فروش شما داشته باشد که عبارت اند از:

  • رنگ، شناخت برند را تا 80 درصد افزایش می دهد.
  • رنگ با افزودن یک محرک اضافی بر مغز، حافظه را تقویت می کند..

به گفته متخصصین طراحی، “رنگ یک دیوار می تواند نحوه درک فرد از دما را تغییر دهد.” برای مثال، رنگ‌ های گرم مانند زرد، نارنجی و قرمز می ‌توانند دمای اتاق را بیشتر از آن چیزی که هست نشان دهند. از سوی دیگر، رنگ ‌های سرد مانند سبز، آبی و بنفش روشن می ‌توانند احساس خنکی را در بیننده تقویت کنند.

به عبارت دیگر وقتی صحبت از طراحی داخلی فروشگاه های خرده فروشی می شود، با دنیای بزرگی از روانشناسی رنگ رو به رو هستیم که باید تحت نظر یک متخصص و با توجه به احساسات مشتری برنامه ریزی شود.

اهمیت دکور فروشگاهی و مغازه ها

اهمیت دکور فروشگاهی و مغازه ها

طراحی خوب و حرفه ای دکور فروشگاهی و مغازه ها، می تواند فضای فیزیکی را به کارآمدترین و چشم ‌نوازترین محیط برای افزایش و بهینه سازی فروش تبدیل کند؛ تا جایی که برخی از کارشناسان تأثیر آن را به یک فروشنده بزرگ اما نامرئی تشبیه می کنند. حتی زمانی که کارکنان مشغول به کار هستند، یک دکور خوب این توانایی را دارد که مشتریان را جذب کند و کالا ها را به تنهایی بفروشد. اگر تا به حال از خود پرسیده اید که چرا می خواهید زمان و پول زیادی را در یک فروشگاه صرف کنید؛ اما تمایل دارید فروشگاه دیگری را به سرعت ترک کنید، باید بدانید این موضوع تا حد زیادی به زیبایی، فرهنگ جاری در فروشگاه و دکوراسیون آن بستگی دارد.

طراحی دکور فروشگاهی و مغازه ها بسیار فراتر از یک چیدمان فیزیکی دلپذیر با مبلمان و میز زیبا و فراهم کردن محیطی خنک یا گرم است. در واقع دکوراسیون داخلی یک فروشگاه، وسیله ای برای غوطه ور کردن مشتریان در سابقه و تجربه یک برند است. به برند های موفقی مانند اپل فکر کنید. فروشگاه‌ های آن ‌ها نه تنها از نظر فیزیکی بسیار شیک و زیبا هستند؛ بلکه با طراحی یکدست و خاص خود به صورت استراتژیک تجربه کاری و حرفه ای خود را به نمایش می گذارند و داستان برند پر افتخار اپل را بازگو می‌ کنند. تمام فروشگاه ‌های نمادین اپل از رنگ ‌های سرد و مبلمان مدرن و مینیمالیستی استفاده می‌ کنند که ظاهر و حس محصولات آن ها را القا می ‌کند.

بنابراین طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه باید به گونه ای اجرا شود که تداعی کننده محصول و خدمات شما باشد.

دکوراسیون داخلی، نورپردازی و چیدمان حرفه ای می تواند الهام بخش و حتی فراموش نشدنی باشد. علاوه بر این، فروشگاه باید طوری طراحی شود که مشتریان احساس آرامش و آسودگی کنند. راهرو های عریض، منظم، خلوت و دارای نور و رنگ خوب به مشتری این اطمینان را می دهد که هرگز هیچ وسیله ای توسط آن ها آسیب نمی بیند. همچنین تهیه صندلی‌ یا نیمکت‌ های نرم، راهی آسان برای حفظ مشتری و ایجاد مکانی راحت برای نشستن و استراحت همراهان او فراهم می‌ کند.

 

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم اهمیت صرف وقت و انرژی برای دکور فروشگاهی و مغازه ها را بررسی کنیم و تاثیر این موضوع مهم بر روی مشتریان را مورد ارزیابی قرار دهیم.

اجرای یک طراحی داخلی حرفه ای برای فروشگاه و مغازه شاید در نگاه اول کار پر هزینه ای به نظر برسد؛ ولی در مدت کوتاه می تواند تاثیرات شگرف و بی نظیری بر روی افزایش فروش و اعتماد مشتری داشته باشد.

همچنین ایجاد یک فضای راحت و جذاب مشتریان را تشویق می کند مدت زمان بیشتری در فروشگاه بمانند و این توقف می تواند در نهایت به یک خرید عالی و همیشگی تبدیل شود.