صنایع چوبی سپهر و سهند

صنایع چوبی سپهر و سهند

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09121008479

انواع کتاب خانه چوبی دیواری

کتاب خانه چوبی دیواری

تقریبا همه ما تا به حال فکر کرده ایم که خانه مان چقدر می تواند با داشتن یک کتاب خانه چوبی دیواری زیبا تر شود. این دست از کتابخانه ها به فضای زیادی نیاز ندارند و به راحتی در تمامی خانه ها قابل نصب هستند. ما در این مقاله به طور کامل در مورد مدل های مختلف این دست از کتابخانه ها صحبت کردیم و برخی از بهترین مدل های موجود را معرفی کرده ایم تا با الهام گیری از آن ها بتوانید مدل مخصوص خانه خود را داشته باشید.

 

مدل های مختلف کتاب خانه چوبی دیواری

کتاب خانه چوبی دیواری

1.مدل استفاده شده از قفسه برای افزوده شدن رنگ

کتاب خانه چوبی دیواری ، در هر قسمت از خانه که باشد می تواند گزینه ای جذاب برای آوردن رنگ های تازه به آن قسمت خانه باشد. شما می توانید با رنگ زدن دیوار و گذاشتن یک قفسه همرنگ با رنگ دیوار، یک قسمت ویژه در خانه خود به وجود بیاورید.

2.درام و عمیق (استفاده از رنگ های سیاه)

استفاده از سایه های دراماتیک و جوهری، یکی از راه های عالی برای کتاب خانه های چوبی هستند و باعث می شوند تا به آن ها ظرافت و پیچیدگی داده شود. در ضمن در این مدل کتاب هایی که جلد روشن دارند بیشتر دیده خواهند شد و جلوه ای زیبا را به وجود خواهند آورد.

3.استفاده از طاقچه

اگر جایی در خانه خود برای کتاب خانه چوبی دیواری ندارید، می توانید از اتاق نشیمن خانه خود استفاده کنید. یکی از بهترین مکان ها برای ساخت یک کتابخانه، طاقچه ها هستند؛ زیرا طاقچه ها معمولا نادیده گرفته می شوند. ترکیبی از کتابخانه های باز و بسته را امتحان کنید تا بتوانید کتاب های خود را به راحتی در آن قرار دهید.

4.مدل قفسه های مخلوط

یک کتابخانه که قفسه های آن به یک اندازه از هم چیده شده اند و از هم فاصله دارند، می توانند رضایت بخش باشند؛ اما همیشه بهترین گزینه نیستند. شما می توانید از ترکیب قفسه های مختلف با اندازه های مختلف استفاده کنید. با این کار نقطه کانونی متنوع تری ایجاد می شود و فضایی برای دکور اضافه در اختیار شما می گذارد.

5.کتابخانه های مدرن با تخته سه لایه

در بین مدل های مختلف کتاب خانه چوبی دیواری، این مدل با مدل های سنتی تفاوت دارد. این مدل از کتابخانه با تخته سه لایه ساخته می شود و حس تازه و مدرنی می دهد. می توانید از ترکیب فضای باز و فضای بسته استفاده کنید تا در فضای باز کتاب های زیبای خود و در فضای بسته آن نیز وسایل اداری و منزل خود را نگه داری کنید.

6.مدل ترکیب شده با دکور خانه

می توانید از کتابخانه هایی استفاده کنید که با دکور خانه شما ترکیب می شوند و فضای شخصی را برای شما به ارمغان می آورند. استفاده از تابلو ها، عکس ها، گلدان و گیاهان همگی می توانند جذابیت بیشتری به کتابخانه شما بدهند.

7.مدل های دارای نردبان

کتاب خانه چوبی دیواری که یک نردبان داشته باشد نیز می تواند گزینه جذابی برای شما باشد. نردبان ها می توانند دسترسی به طبقه های بالا تر کتابخانه را راحت تر کنند. علاوه بر این ها نردبان، حسی تمیز و مینیمال را به شما می دهد؛ البته باید دقت داشته باشید که نردبانی را انتخاب کنید که با قفسه کتاب هایتان هماهنگ باشد.

کتاب خانه چوبی دیواری

دیزاین های مختلف برای کتابخانه های چوبی

ساخت کتابخانه در خانه نیاز به برنامه ریزی دارد. کتابخانه ها باید بسیار با دقت طراحی شوند؛ به همین دلیل است که در هنگام طراحی خانه و همچنین سبکی که قرار است استفاده کنید برنامه ریزی لازم است. برخی از نکاتی که قبل از دیزاین کتاب خانه دیواری چوبی لازم است به آن ها دقت کنید عبارت هستند از :

دیزاین های مختلف برای کتابخانه های چوبی

1.پیدا کردن یک ناحیه آرام

قبل از برنامه ریزی برای کتابخانه، اولین کاری که لازم است انجام دهید این است که آرام ترین قسمت خانه که در آن کمترین میزان تردد و رفت و آمد وجود دارد را انتخاب کنید؛ زیرا کتابخانه نباید در جایی باشد که همه از آن عبور می کنند؛ بلکه باید در ناحیه ای آرام و بدون سر و صدا باشد تا بتوانید در آرامش به مطالعه بپردازید.

2.چک کردن فضا

قبل از ساخت کتابخانه دیواری چوبی، باید تمام کتاب هایی را که دارید فهرست کنید تا ببینید که آیا فضایی که برای کتابخانه در نظر گرفته اید برای جا دادن آن ها کافی است یا خیر. اگر کتاب های شما بیش از حد زیاد باشد و در فضای مورد نظر جا نشود، مجبور خواهید بود که بخشی از آن ها را اهدا کنید و یا مکانی دیگر را برای کتابخانه خود انتخاب کنید.

3.بررسی اتاق

باید اتاقی که قرار است در آن کتابخانه خود را نصب کنید به خوبی بررسی کنید. ببینید که آیا نیازی هست که کتابخانه تا سقف اتاق بالا برده شود یا خیر. در ضمن باید دقت کنید که کفپوش اتاق شما تحمل وزن اضافی کتابخانه را دارد یا نه. این دو مورد از مهم ترین مواردی هستند که باید قبل از نصب کتابخانه به آن ها دقت کنید.

4.انتخاب قفسه های مناسب

در انتخاب قفسه هرگز دنبال مدل های ارزان قیمت و بی کیفیت نروید؛ زیرا قفسه های کتاب خانه چوبی دیواری شما باید سال های طولانی را بدون خم شدن زیر کتاب های سنگین شما دوام بیاورد؛ به همین دلیل لازم است تا قفسه هایی را انتخاب کنید که حداقل 1 و نیم اینچ ضخامت داشته باشند تا عمر آن ها تا چند سال تضمین شود.

5.انتخاب سبک

بعد از این که توانستید قفسه ای محکم را برای کتابخانه خود انتخاب کنید، نوبت به این می رسد که سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید. سبکی که انتخاب می کنید باید استایل شما را منعکس کند و با دکور اتاق شما نیز هماهنگ باشد. علاوه بر این ها کتابخانه باید نور را به خوبی بازتاب دهد.

انتخاب سبک کتابخانه

6.نصب سیستم روشنایی کتابخانه

یکی از مواردی که باید بعد از نصب کتاب خانه چوبی دیواری به آن دقت کنید، سیستم روشنایی کتابخانه است. روشنایی در کتابخانه شما اهیمت زیادی دارد؛ زیرا باعث می شود تا فشار کمتری به چشمان شما وارد شود؛ به همین دلیل سعی کنید که به اندازه کافی بر روی سیستم روشنایی کتابخانه وقت بگذارید و هزینه کنید. یک سیستم روشنایی مناسب فضای زیادی را اشغال نمی کند و کار آمد است.

جمع بندی

در این مقاله در مورد کتاب خانه چوبی دیواری صحبت کردیم. متوجه شدیم که کتابخانه می تواند فضای خانه را عوض کند و حال و هوای تازه ای به خانه شما بدهد. علاوه بر آن، کتابخانه می تواند کتاب های شما را منظم کند؛ به همین دلیل در مورد مدل های مختلف کتابخانه توضیح دادیم و روش هایی که با استفاده از آن می توان دیزاین کتابخانه را تنظیم کرد نیز نشان دادیم. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دیدن نمونه کارهای کتابخانه به سایت سپهر و سهند مراجعه کنید.