صنایع چوبی سپهر و سهند

صنایع چوبی سپهر و سهند

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09121008479

پارتیشن ثابت چیست ؟

پارتیشن ثابت چیست

بسیاری از ما برای قسمت هایی از خانه یا محل کار خود نیاز به پارتیشن خواهیم داشت؛ اما گاهی اوقات ممکن است که پارتیشن های اداری یا معمولی جوابگو نباشند. در این مواقع است که می توانید از پارتیشن های ثابت استفاده کنید. شاید از خود بپرسید که پارتیشن ثابت چیست . ما در این مقاله در مورد این پارتیشن های ثابت توضیح داده ایم و مدل های مختلف آن را نام برده ایم.

پارتیشن ثابت

پارتیشن های ثابت به عنوان دیوار های معمولی استفاده می شوند. هدف اصلی پارتیشن ها جداسازی یک اتاق یا بخشی از اتاق از یک محوطه یا یک اتاق دیگر است.

دیوار داخلی نام دیگر پارتیشن ثابت است و می تواند جمع شود و دوباره در یک جای دیگر استفاده شود. پارتیشن ثابت در ضخامت های مختلف پیدا می شود. در واقع میزان ضخامت این پارتیشن ها تماما به طرح ساختمان و مصالح ساختمانی استفاده شده بستگی دارد.

انواع پارتیشن ثابت

پارتیشن آجری

اجری

برای اینکه بهتر بدانید انواع پارتیشن ثابت، خوب است بدانید که یکی از مدل های پر کاربرد پارتیشن های ثابت، پارتیشن های آجری هستند. دو طرف این پارتیشن ها گچ کاری است و به دلیل استفاده از مواد ارزان قیمت تر، قیمت اقتصادی تری دارند. این پارتیشن ها به عنوان یکی از سخت ترین و قوی ترین پارتیشن های قابل استفاده مجدد شناخته می شوند.

علاوه بر تمامی این ها، پارتیشن های آجری به دلیل فرآیند متفاوت ساخت آن، آلودگی زیست محیطی کمتری دارند. برای اینکه بهتر بدانید پارتیشن ثابت چیست باید گفت که پارتیشن های آجری که یکی از مدل های محبوب ثابت هستند، به طور کلی سه مدل دارند. پارتیشن های آجری یا از آجر های تقویت شده تولید می شوند، یا از بلوک های آجری تولید می شوند و یا اینکه از آجر های تو خالی تولید می شوند.

پارتیشن های آجری غیر قابل احتراق هستند و صدا را از خود عبور نمی دهند؛ با این وجود، پارتیشن های آجری یک سری مشکلات دارند که شامل موارد زیر است:

  • زمان بر بودن فرآیند ساخت آن
  • غیر قابل استفاده بودن در مناطق زلزله خیز
  • در صورتی که با هوا تماس نداشته باشد، باعث فلورسانس خواهد شد.
  • تمیز کردن پارتیشن های آجری سخت است.

 پارتیشن های تقویت شده

پارتیشن ثابت چیست

برای اینکه بهتر بدانید پارتیشن ثابت چیست ، باید به مدل های تقویت شده اشاره کنیم. این مدل ها نیز با آجر تولید می شوند؛ اما تقویت شده هستند و به طرز قابل توجهی قوی تر و مقاوم تر هستند. در این پارتیشن ها، آرماتور هایی که به صورت نوار های مش سیم یا میله آهنی هستند در هر دوره سه یا چهار بار در دور پارتیشن قرار می گیرند.

این پارتیشن چیزی حدود 10 سانتی متر ضخامت دارد که تقریبا نصف یک آجر می شود. برای این که بهتر بدانید پارتیشن چیست باید گفت که این مدل نیازی به بتن و کرکره ندارد. از این نوع پارتیشن بیشتر زمانی استفاده می شود که نیاز به یک اتصال طولی رایج باشد. در این زمان است که پارتیشن تقویت شده به کمک شما می آید و می توانید از آن استفاده کنید.

پارتیشن ثابت سفالی یا آجری تو خالی

پارتیشن ثابت چیست

پارتیشن های ثابت آجری تو خالی معمولا برای واحد منفرد بتن به کار گرفته می شوند. از آن طرف پارتیشن های ثابت رسی و سفالی معمولا از خاک و سرامیک تهیه می شوند و تو خالی هستند.

این نوع پارتیشن ها سبک، مقاوم، سفت، مقرون به صرفه و با دوام هستند و می توان از آن ها استفاده کرد. همچنین این پارتیشن ها در برابر آتش نیز مقاوم هستند.

پارتیشن ثابت شیشه ای

پارتیشن ثابت شیشه ای

برای این که بهتر بدانید پارتیشن ثابت چیست ، خوب است بدانید که پارتیشن های ثابت با شیشه نیز می توانند تولید شوند. این پارتیشن ها در شکل ها، اندازه ها و ضخامت های مختلف تولید می شوند. این پارتیشن ها شفاف و سبک نیز هستند. همچنین یکی از ویژگی های بسیار خوب آن ها این است که از آن ها می توان در ساختمان ها استفاده کرد؛ زیرا امنیت بسیار خوبی دارند و از آن مهم تر این است که عایق صدا هستند. این پارتیشن ها برای کتابخانه هم گزینه خوبی هستند.

پارتیشن ثابت شیشه ای تو خالی

پارتیشن ثابت شیشه ای تو خالی

پارتیشن های شیشه ای تو خالی واحد های شیشه ای دقیقی هستند که با سبک ها و ضخامت ها، شکل ها و اندازه های مختلف مونتاژ و تولید می شوند. این پارتیشن ها معمولا 14*14 سانتی یا 19*19 سانتی متر هستند و ضخامتی 10 سانتی متری دارند.

 این پارتیشن ها از داخل رنگ آمیزی شده اند و دور آن ها سمباده کشیده می شود تا به اتصال بین ملات و بلوک شیشه کمک کند. طراحی جلو و عقب آن ها نیز به طور ساده است.

پارتیشن ثابت پشم چوب

پشم چوب

برای این که بهتر بدانید پارتیشن ثابت چیست ، خوب است بدانید که پارتیشن های ثابت با پشم چوب نیز تولید می شوند. پارتیشن های ثابت که از پشم چوب تولید شده اند، از رشته های چوبی در هم و فشرده نشده تولید می شوند. برای این کار آن ها را به هم می چسبانند و با سیمان و گچ ترکیب می کنند.

پارتیشن فلزی

پارتیشن فلزی

پارتیشن های ثابت فلزی، باریک، قوی تر، محکم تر، ماندگار تر و ضد آتش هستند و نمی سوزند. برای این که بدانید پارتیشن فلزی ثابت چیست، خوب است بدانید که پارتیشن های فلزی ثابت کانال های 2 سانتی متری یا 2.5 سانتی متری دارند که به صورت عمودی قرار می گیرند. در این پارتیشن ها پوشش گچ بر روی دو طرف فلز قرار می گیرد.

پارتیشن بتنی

پارتیشن بتنی

این نوع از پارتیشن های ثابت، ساده یا تقویت شده هستند و در امتداد کناری توسط ستون های عمودی نگه داشته می شوند. مقاطع این نوع از پارتیشن ها معمولا پیش ساخته هستند؛ اما ممکن است که با ریخته گری نیز درست شوند.

 

جمع بندی

در این مقاله در مورد پارتیشن های ثابت صحبت کردیم. در ابتدا در مورد این که پارتیشن ثابت چیست توضیح دادیم. در ادامه مقاله، معروف ترین و محبوب ترین پارتیشن ها که بسیاری از افراد از آن ها استفاده می کنند را نام بردیم و در مورد آن توضیح دادیم.