صنایع چوبی سپهر و سهند

صنایع چوبی سپهر و سهند

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09121008479

سیر تا پیاز کمد دیواری تخت خواب شو

کمد دیواری تخت خواب شو

کمد دیواری تخت خواب شو برای استفاده در فضا های کوچک بسیار مناسب است. این تخت نوعی مبلمان جذاب و مبتکرانه است که برای تا شدن در دیوار طراحی شده است. نکته مثبت این تخت ها این است که وقتی روی تخت نمی خوابید، می توانید آن را جمع کنید تا فضای اتاق شما بیشتر شود.

به کمد دیواری تخت خواب شو، تخت مورفی نیز گفته می شود. همان طور که ممکن است انتظار داشته باشید، تخت مورفی به نام مخترع خود نام گذاری شده است. در حوالی قرن بیستم، ویلیام ال مورفی با توجه به کمبود فضا در آپارتمان کوچک خود، تختخوابی را طراحی کرد که به راحتی در کمد تا شود. او به مرور زمان شرکت تخت دیواری مورفی را تأسیس و محصول خود را در سال ۱۹۱۱ ثبت اختراع کرد.

تخت مورفی تختی است که قابلیت جمع شدن دارد. بیشتر اوقات از این تخت ها برای صرفه جویی فضا در مکان هایی که کمبود فضا دارند، استفاده می شود. این تخت ها در چندین سبک، رنگ و طرح مختلف تولید می شوند.

مزایای کمد دیواری تخت خواب شو

کمد دیواری تخت خواب شو

  • صرفه جویی در فضا

تخت مورفی گزینه ای مناسب و عالی برای فضا های محدود است. می‌ توانید آن را هنگام شب و برای خواب پایین بکشید و در طول روز به شکل بسته در آورید تا فضای بیشتری برای سایر فعالیت های خود در اختیار داشته باشید.

  • احساس راحتی در زمان استفاده

اگر نگران این هستید که صرفه جویی در فضا به معنای قربانی کردن راحتی است، این طور نیست. این تخت خواب ها به گونه ای طراحی شده اند که افراد در زمان استفاده از آن ها احساس راحتی کنند.

  • قابلیت سفارش و شخصی سازی

یکی دیگر از مزایای تخت مورفی امکان شخصی سازی آن بر طبق فضا و نیاز های شما است. شما می توانید بر اساس فضای ساختمان خود، اندازه، نوع و طراحی این تخت ها را مشخص کنید.

  • کاربری های مختلف

به مرور زمان کاربرد و امکانات تخت های مورفی بسیار بیشتر شده است. در حال حاضر انواع مختلفی از کمد دیواری های تخت خواب شو با طراحی و کاربرد های مختلف در کیفیتی فرا تر از گذشته تولید و به بازار عرضه می شوند.

  • مقرون به صرفه

این تخت ها ممکن است کمی گران تر از تخت های معمولی باشند. با این حال، آن ها معمولاً با فضای ذخیره‌ سازی اضافی ای همراه هستند و امکانات بیشتری را در اختیار افراد قرار می دهند. با توجه به این مسئله و کاربری های متنوع این نوع تخت، قیمت آن مناسب و مقرون به صرفه در نظر گرفته می شود.

 

معایب تخت مورفی چیست؟

کمد دیواری تخت خواب شو

  • استفاده از آن ها می تواند دشوار باشد.

جمع کردن تخت بعد از هر بار استفاده ممکن است برای افراد دشوار و خسته کننده باشد.

  • احتمالات خطرناک

مانند بسیاری از چیزها، در صورت عدم نصب یا مراقبت مؤثر، امکان خطر وجود دارد. برای مثال تا شدن تخت زمانی که یک نفر بر روی آن خوابیده باشد، می تواند خطرناک و آسیب زا باشد. همچنین، اگر نصب تخت به درستی انجام نشده باشد، خطر افتادن تخت بعد از جمع شدن وجود دارد.

  • تخت های مورفی چندان بادوام نیستند.

با توجه به باز و بسته شدن زیاد این نوع تخت و کاربری متعددی که دارد، دوام آن نسبت به تخت خواب های معمولی بسیار کمتر است.

انواع کمد دیواری تخت خواب شو بر اساس قیمت و متریال

انواع مختلفی از کمد دیواری های تخت خواب شو در بازار وجود دارد. این تخت خواب ها در انواع طرح ها و کیفیت های متنوع تولید می شوند. طراحی، مواد اولیه و ابعاد این تخت ها، تأثیر مستقیمی بر قیمت آن دارند.

از لحاظ طراحی، مدل هایی که در کابینت ها یا قفسه های ساده تری ساخته می شوند، نسبت به تخت هایی با طراحی زیبا تر، ارزان تر هستند. هزینه ای که برای خرید تخت های مورفی پرداخت می کنید، بسته به داشتن کمد یا قفسه می تواند متفاوت باشد.

هزینه تخت مورفی با کمد

کمد دیواری تخت خواب شو

تخت هایی که با کمد های ساده تری طراحی می شوند، ممکن است انتخاب مناسبی برای کسانی باشد که می‌خواهند با بودجه کمتری اقدام به خرید این تخت ها کنند. هر تولید کننده ای از مواد اولیه متفاوتی برای تخت های دیواری خود استفاده می کند. هر یک از تخت های کشویی بسته به برند و مدل خود، طراحی منحصر به فردی دارند که همه این ها به هزینه نهایی محصول مربوط می شود.

هزینه تخت مورفی با قفسه

کمد دیواری تخت خواب شو

اگر ترجیح می ‌دهید کمد دیواری تخت خواب شو شما قابلیت‌ های بیشتری داشته باشد، تخت مورفی همراه با قفسه ‌های ذخیره ‌سازی ممکن است انتخابی ایده‌آل برای اتاق خواب شما باشد. با نصب این تخت در اتاق خواب خود، می توانید از عملکرد پیشرفته قفسه بندی برای دکور، وسایل، قاب عکس، کتاب خانه، کیف، سطل های ذخیره سازی، کتانی و حتی لباس های تا شده خود لذت ببرید. انتخاب اینکه چه چیزی در این قفسه ها قرار دهید با شما است.

تخته خرده چوب

تخته خرده چوب

تخته ذرات یا خرده چوب یک ماده مهندسی شده است که عمدتاً برای سطوح بیرونی مبلمان استفاده می شود. این تخته از قطعات یا ذرات چوب بسیار فشرده تشکیل شده است. در تخت های دیواری، کاربرد اصلی تخته خرده چوب برای سطوح خارجی است؛ زیرا صافی سطح را تضمین می کند و همچنین احتمال تاب برداشتن یا ترک خوردن آن در طول زمان را کمتر می کند. استحکام تخته خرده چوب توسط PSI اندازه گیری می شود که فشرده سازی ذرات را با هم و در نتیجه کیفیت و استحکام کلی تخته را به عنوان یک کل اندازه گیری می کند. محصول ارزان ‌تر از ذرات ارزان ‌تر تشکیل می‌شود و بنابراین PSI پایین‌ تری دارد. تخته خرده چوب صنعتی بسیار قوی تر است و رتبه PSI بسیار بالاتری دارد.

ام دی اف

ام دی اف

ام دی اف ماده ای شبیه تخته خرده چوب است و در سطح بیرونی تخت کاربرد دارد؛ زیرا سطح صاف تری دارد و احتمال تاب برداشتن و ترک خوردن آن کمتر است. با این حال، ام دی اف محصولی است که بسیار تصفیه شده تر از تخته خرده چوب است. همچنین ام دی اف تهیه شده از ذرات چوب است؛ اما ذرات چوب آن بسیار کوچک تر از ذرات چوب استفاده شده در تخته ذرات است. به همین دلیل، ام دی اف بافت صاف تری نسبت به تخته خرده چوب دارد. همچنین این کاهش اندازه ذرات، ام دی اف را به محصولی بسیار سنگین تر از تخته خرده چوب تبدیل می کند؛ بنابراین استفاده از ام دی اف می تواند باعث سنگین تر شدن تخت خواب شما شود.

تخته سه لایه

تخته سه لایه

تخته سه لایه به طور کلی به عنوان یک ماده ساختاری از تخته خرده چوب یا ام دی اف قوی تر است. این تخته از چندین لایه نازک چوب ساخته شده است و می توان آن را تخته لایه ای نیز نامید. چوبی که برای ایجاد لایه ها در تخته سه لا استفاده می شود معمولاً از چوب درجه B است که به طور مستقل به اندازه کافی قوی نیست؛ اما وقتی لایه ها روی هم قرار می گیرند، ماده بسیار قوی و محکمی ایجاد می کنند. در هنگام خرید تخت مورفی تهیه شده از تخته سه لا دقت داشته باشید که اگر یک لایه از تخته چند لایه گره دارد، نقطه ضعفی است که می تواند کل چوب را تحت تأثیر خود قرار دهد.

 

سخن آخر

در این مقاله در خصوص کمد دیواری تخت خواب شو یا همان تخت های مورفی صحبت کردیم. با توجه به کاربرد و نوع کاربری آن و همچنین با تمرکز بر روی مزایا و معایبی که به آن اشاره شد، می توانید به شکل آگاهانه تری نسبت به انتخاب و خرید ان اقدام نمایید.