صنایع چوبی سپهر و سهند

صنایع چوبی سپهر و سهند

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09121008479

دکور مغازه را چگونه بچینیم ؟

دکور مغازه را چگونه بچینیم

یکی از عوامل تأثیر گذار در فروش کسب و کار ها ظاهر و دکور آن هاست. یک دکور زیبا و منظم می تواند شانس فروش را افزایش دهد و مشتری ها را به سمت مغازه بکشاند. ما در این مقاله درمورد اینکه دکور مغازه را چگونه بچینیم توضیح داده ایم و به نکاتی که در این زمینه لازم است رعایت شوند اشاره کرده ایم.

راهنمای چیدن دکور

دکور مغازه را چگونه بچینیم

  • نحوه نمایش کالا ها

یکی از مهم ترین عواملی که باید برای دکوراسیون مناسب به آن دقت کنیم، نمایش بصری کالا ها است. برای مثال اگر فروشنده اسباب بازی هستیم، می توانیم در جلوی ویترین مغازه با استفاده از خلاقیت خود به نحوی اسباب بازی ها را بچینیم که کودکان و بچه ها توجهشان به سرعت به مغازه ما جلب شود.

  • در نظر گرفتن کانون توجه

کانون توجه در واقع یک اصطلاح است. این اصطلاح به نقطه ای از مغازه ما اشاره می کند که بیشترین توجه مشتری به آنجا معطوف می شود. برای اینکه بدانیم دکور مغازه را چگونه بچینیم خوب است بگوییم که باید ابتدا کانون توجه مغازه خود را پیدا کنیم. بعد از پیدا کردن آن، باید وسایل زیبا و معمولاً گران قیمت خود را در آن ناحیه قرار دهیم تا مشتریان با دیدن آن ها نسبت به خرید علاقه مند شوند.

دکور مغازه را چگونه بچینیم

  • توجه به ویژگی Endcaps

در واقع ویژگی اند کپس بیشتر برای فروشگاه ها استفاده می شود. فروشگاه هایی که برای فروش محصولات خود از قفسه ها استفاده می کنند. در این دسته از فروشگاه ها به کمک این ویژگی کالا ها به نحوی چیده می شوند که مشتری نسبت به خرید علاقه مند شود و تمایل بیشتری به تست کردن محصول داشته باشد. برای مثال یک فروشگاه مواد غذایی که از قفسه ها استفاده می کند، می تواند به نحوی مواد خوراکی خود را در قفسه بچیند که مشتری با دیدن آن ها نسبت به خرید وسوسه شود. مثلاً با قرار دادن مقداری بستنی در یخچال های انتهای راهرو می توانیم مشتری را نسبت به خرید بستنی وسوسه کنیم.

  • جلب توجه مشتری در آخرین لحظات

یکی از راه هایی که به کمک آن می توانیم فروش خود را افزایش دهیم، استفاده حداکثری از تمام نقاط مغازه است. برای اینکه بدانیم دکور داخلی تجاری را چگونه بچینیم باید توجه زیادی به نقاط مختلف مغازه خود داشته باشیم. یکی از این نقاط، قسمت آخر فروشگاه است. مشتری معمولاً قبل از خروج، بیشترین توجه را به قسمت های مختلف فروشگاه خواهد داشت.

بهترین محصولاتی که می توانیم در این قسمت قرار دهیم، کالا هایی جذاب و وسوسه انگیز هستند که قیمت کم و وزن بسیار کمی دارند؛ زیرا مشتریان در آخرین لحظات معمولاً نمی خواهند که خرید خود را سنگین کنند و خود را به زحمت بیندازند.

برای اینکه بدانیم دکور مغازه را چگونه بچینیم، خوب است که یک بوتیک مد را مثال بزنیم. برای فروش بیشتر می توانیم یک نمایش بصری از گوشواره ها، هد بند ها و از این دست وسایل کوچک و سبک و جذاب در انتهای مغازه داشته باشیم تا مشتریان وسوسه شوند و در کنار خرید اصلی خود، از این وسایل هم بخرند.

چند نکته تأثیر گذار در افزایش جذابیت دکور مغازه

چند نکته تأثیر گذار در افزایش جذابیت دکور مغازه

  • مغازه را با توجه به کسب و کار خود تزیین کنیم.

برای اینکه بدانیم دکور مغازه را چگونه بچینیم ، خوب است بگوییم که یکی از راه های جذاب تر چیدن دکور مغازه این است که بهترین استایل را برای کسب و کار خود پیدا کنیم. هر نوع کسب و کاری باید بهترین نوع چیدمانی که می تواند بر اساس محصولاتش بچیند را پیدا کند تا بتواند به کمک آن، مشتری ها را به سمت خود جذب کند.

برای مثال اگر مغازه ای از محصولات طبیعی داریم و می خواهیم که برای داشتن زندگی سالم تر محصولات طبیعی بفروشیم، حتماً باید از محصولات فقط طبیعی استفاده کنیم یا حداقل طوری دکور را بچینیم که مشتریان این گونه تصور کنند.

  • از رنگ های منحصر به فرد استفاده کنیم.

در مورد اینکه دکور مغازه را چگونه بچینیم ، خوب است بگوییم که یکی از راه های جذب مشتری و زیبا تر کردن دکور مغازه این است که از رنگ های منحصر به فرد استفاده کنیم. یکی از عواملی که می تواند مشتری ها را جذب کند و کاری کند که آن ها توجه بیشتری به مغازه داشته باشند استفاده از رنگ های متفاوت در مغازه است. باید سعی کنیم که برای مغازه خود هویت منحصر به فردی ایجاد کنیم تا با دیگر مغازه ها تفاوت داشته باشد.

برای مثال تلاش کنیم مانند بانک ها یا مراکز خدماتی ای که از رنگ های مشخصی استفاده می کنند، ما هم از یک رنگ واحد و مشخص برای مغازه خود استفاده کنیم تا مشتری، مغازه ما را بهتر در ذهن خود بسپارد.

از رنگ های منحصر به فرد استفاده کنیم.

  • محصولات خود را معرض دید قرار دهیم.

برای اینکه بدانیم دکور مغازه را چگونه بچینیم ، خوب است بگوییم که یکی از عواملی که در چیندن دکور باید توجه زیادی به آن داشته باشیم این است که محصولات به خوبی در معرض دید مشتری باشند. مشتری باید به راحتی تمامی محصولات ما را ببیند و بتواند آن ها را امتحان کند. برای اینکه بتوانیم نتیجه بهتری بگیریم، در صورت امکان بهتر است که محصولات را دسته بندی کنیم.

  • از امکانات رفاهی در مغازه خود استفاده کنیم.

اگر مغازه نسبتا بزرگی داریم می توانیم از امکانات رفاهی برای رضایت بیشتر مشتری استفاده کنیم. برای مثال می توانیم در قسمت های شلوغ، صندلی یا مبلمان های راحتی قرار دهیم تا مشتری در صورت نیاز بتواند از آن ها استفاده کند.

 

جمع بندی

دکور مغازه یکی از مهم ترین عواملی است که توجه مشتری را به مغازه ما جلب می کند. یک دکور خوب می تواند باعث فروش بیشتر و بالکعس، یک دکور نامناسب می تواند باعث فروش کمتر ما بشود. برای اینکه بتوانیم فروش بهتری داشته باشیم، در این مقاله درمورد اینکه دکور مغازه را چگونه بچینیم توضیح دادیم و به نکاتی برای بهتر شدن دکور اشاره کردیم.