صنایع چوبی سپهر و سهند

صنایع چوبی سپهر و سهند

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09121008479

انواع صندلی اداری و ویژگی های آن

انواع صندلی اداری

بسیاری از ما زمان زیادی از روز را در دفتر و محل کار خود و پشت میز و صندلی های اداری می گذرانیم؛ بنابراین نوع صندلی و استاندارد بودن آن مسئله ای است که به طور مستقیم با سلامتی ما در ارتباط است. گذراندن مدت زمان طولانی بر روی یک صندلی بی کیفیت می تواند در کوتاه مدت و بلند مدت باعث آسیب به بدن و ستون فقرات ما شود. در این مقاله قصد داریم در خصوص انواع صندلی اداری و ویژگی های یک صندلی اداری مناسب صحبت کنیم.

ویژگی های انواع صندلی اداری خوب و استاندارد

انواع صندلی اداری

در ادامه چند ویژگی از صندلی های اداری مناسب و استاندارد برای شما شرح داده ایم :

  • راندمان کاری را بالا می برد.

استاندارد بودن یک صندلی اداری باعث می شود کارمندان در مدت زمانی که در اداره هستند، احساس راحتی داشته باشند و با سهولت و آرامش بیشتری به کار های خود بپردازند. همان طور که یک میز اداری مناسب جزء واجبات یک دفتر کار است صندلی هم نقش مهمی را در ین زمینه ایفا می کند. حالت جسمی راحت باعث تمرکز بیشتر کارمندان می شود و باعث می شود راندمان کاری به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند.

  • حالت بدن را به شکل استاندارد حفظ می کند.

 انواع صندلی‌ های اداری استاندارد به ویژگی‌ های متعددی مجهز هستند تا اطمینان حاصل شود که هیچ گونه فشاری به کاربر وارد نمی شود. ارتفاع قابل تنظیم، تکیه گاه کمر و مواد باکیفیت همگی از جمله مواردی هستند که در استاندارد بودن صندلی و در نهایت، سلامتی ما تاثیر به سزایی دارند. وضعیت نا مناسب صندلی می تواند منجر به کشیدگی گردن، کمر، شانه و پا شود که این موارد در نهایت منجر به کاهش روحیه و هزینه های اضافی برای سلامتی کارمندان می شود. حفظ وضعیت بدنی خوب به افراد کمک می کند استقامت و تمرکز بهتری را در ساعات طولانی محل کار داشته باشند.

  • راحتی افراد را تامین می کند.

صندلی‌ های مدرن با ویژگی‌ هایی طراحی شده‌ اند که به کارمندان اجازه می ‌دهد صندلی را مطابق با نیاز های فردی خود تنظیم کنند، به این معنی که همه افراد در دفتر می ‌توانند بنا به وضعیت بدنی خود به شکل راحتی بنشینند. صندلی های بی کیفیت ممکن است برای برخی افراد دردسر ساز نباشند؛ اما برای برخی دیگر آزار دهنده و غیر استاندارد هستند و این مسئله به این معنی است که نیمی از کارمندان روز سختی را در دفتر کار می گذرانند. راحتی صندلی های یک مجموعه مزایای زیادی را به همراه دارد. به عنوان مثال، انگیزه و روحیه  افراد را افزایش می دهد و حواس پرتی آن ها را کم می کند. البته شما باید به این موضع هم توجه داشته باشد که علاوه بر تهیه میز و صندلی مناسب برای دفتر کار، میز و صندلی مناسب برای جلسات کاری هم تهیه کنید.

راحتی افراد را تامین می کند.

  • یک محیط کاری مولد ایجاد می کند.

ما قبلاً به این موضوع اشاره کردیم که خرید صندلی ‌های اداری خوب به ایجاد یک محیط کاری سازنده کمک می‌کند. هیچ کس نمی تواند در حالی که هر روز با درد ستون فقرات دست و پنجه نرم می کند، به شکل موثری کار کند. طراحی ارگونومیک صندلی های اداری استاندارد کمک می کند تا نیاز های فردی هر کارمند بر آورده شود و آن ها در ساعات کاری، راحتی بیشتری را احساس کنند.

  • عمر مفید طولانی تری دارد.

خرید یک صندلی اداری خوب نسبت به یک جایگزین ارزان ‌تر، عمر مفید طولانی‌ تر و نگهداری کمتری را به همراه دارد. نه تنها تعویض دائم صندلی ها هزینه ای غیر ضروری است، بلکه برای کارمند و کارفرما نیز ناراحت کننده است. یک صندلی اداری با کیفیت عمر مفید مناسبی را به همراه دارد و به همه افراد کمک می کند تا در طول روز کاری خود بدون وقفه کار کنند.

  • از تیم شما قدردانی می کند.

کارمندان دوست دارند در ازای انرژی و زمانی که صرف کار می کنند، مورد تقدیر کار فرما قرار بگیرند. خرید صندلی های اداری با کیفیت باعث می شوند تا کارمندان مجموعه احساس ارزشمندی کنند. همچنین شما می توانید طبق دکوراسیون شرکت خود انتخاب کنید ا به علاوه سلامت جسمانی به افزایش روحیه و کیفیت کار آن ها کمک کنید.

انواع صندلی اداری

انواع صندلی اداری

در ادامه مطلب شما را با انواع صندلی اداری آشنا خواهیم کرد تا نسبت به نیاز های کارمندان بتوانید صندلی اداری مناسبی را برای کارمندان خود تهیه کنید :

  • صندلی اداری چرمی

صندلی های اداری چرمی حس سبکی و راحتی را در افراد ایجاد می کنند. این صندلی ها بسیار راحت هستند؛ اما برای استفاده طولانی مدت در نظر گرفته نشده اند.

به طور معمول، صندلی های اداری چرمی می توانند قیمت بسیار بالایی داشته باشند؛ اما محصولات چرمی ارزان تری نیز در بازار وجود دارند. در حالت ایده آل، صندلی های چرمی باید در محیط های خنک تر استفاده شوند. چرم در محیط های گرم می تواند حالت چسبناکی ایجاد کند و باعث عرق کردن و کلافگی کاربر شود.

صندلی اداری چرمی

  • صندلی های اداری مشبک

از دیگر انواع صندلی اداری می توان به صندلی های مشبک اشاره کرد. صندلی های اداری مشبک گزینه ای عالی برای اداراتی هستند که در مناطق آب و هوایی گرم قرار دارند. این صندلی ها با سوراخ‌ های قابل تنفس به جریان آزاد هوا اجازه می ‌دهند تا شما را در طول روز خنک نگه دارد.

صندلی های مشبک معمولاً وزن کمی دارند؛ بنابراین اگر در طول روز لازم است صندلی خود را جا به جا کنید، این نوع صندلی مناسب شما است.

  • صندلی های اداری سنگین

صندلی های اداری سنگین یکی دیگر از انواع صندلی اداری هستند که در محیط های کاری مورد استفاده قرار می گیرند. صندلی های اداری سنگین بدون شک بزرگ ترین و مستحکم ترین نوع صندلی موجود در بازار هستند. این نوع صندلی با داشتن تکیه گاه بزرگ تر از حد متوسط، گزینه ای مناسب برای افرادی است که به دنبال صندلی های حجیم هستند.

  • صندلی اداری ارگونومیک

مسلماً این صندلی ها جزء محبوب ترین انواع صندلی اداری در یک محیط کاری هستند. صندلی های اداری ارگونومیک مزایای بسیاری را به همراه دارند. در این نوع صندلی نیاز های کاربر با ویژگی های قابل تنظیمی مانند کمر، صندلی، پشت، تکیه گاه، بازو، پشتی سر و ارتفاع برآورده می شود. همه این ویژگی‌ ها در کنار هم می ‌توانند به جلوگیری از کمر درد و آسیب به ستون فقرات که می‌ تواند در بین کارکنان اداری رایج باشد، کمک کند.

صندلی های ارگونومیک ماندگاری زیاد و عمری طولانی دارند. این صندلی ها با طراحی قوی و ویژگی های قابل تنظیم، نشستن بر روی صندلی را راحت و دلپذیر می کنند. علاوه بر این، صندلی‌ های ارگونومیک در اشکال، اندازه‌ ها و مواد مختلف تولید می‌ شوند تا بتوانند نیاز مشتریان را در سطح گسترده ای پاسخگو باشند.

سخن آخر

در این مقاله با انواع صندلی اداری و ویژگی های آن آشنا شدیم. ابتدا ویژگی های انواع صندلی اداری خوب و استاندارد شرح دادیم و بعد از آن انواع صندلی اداری را معرفی کردیم تا به شما هنگام خرید صندلی های اداری مناسب کمک کنیم