صنایع چوبی سپهر و سهند

صنایع چوبی سپهر و سهند

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09121008479

معرفی بهترین کابینت برای آشپزخانه کوچک

کابینت برای آشپزخانه کوچک

یکی از مشکلات اکثر افراد خانه دار، کابینت برای آشپزخانه کوچک است. نصب کابینت در این آشپزخانه ها دشوار است و نمی توان به راحتی در آن کابینت نصب کرد. اما نگران نباشید. ما در این مقاله کابینت های مخصوصی که می توانید در آشپزخانه های کوچک استفاده کنید را نام برده ایم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مدل های مناسب کابینت برای آشپزخانه های کوچک

کابینت برای آشپزخانه کوچک

  1. جایگزینی کابینت با کشو

یک مدل بسیار خوب کابینت برای آشپزخانه کوچک، مدل هایی هستند که کشو هایی بیشتری دارند. کشو ها نسبت به کابینت های معمولی فضای کمتری اشغال می کنند و می توانند وسایل بیشتری را در خود جای دهند.

همچنین یکی دیگر از خوبی های مدل های کشو دار، این است که محتویات داخل آن ها را بسیار راحت می توان بررسی و نگاه کرد تا بتوان سریع تر وسیله مورد نظر را پیدا کرد.

  1. مدل های صاف ، ساده و مدرن

یک مدل بسیار مناسب کابینت برای آشپزخانه کوچک، مدل های مدرن، صاف و ساده هستند. همان طور که می دانید طراحی یکی از مهم ترین عواملی است که باید در انتخاب کابینت به خصوص برای فضا های کوچک به آن دقت کرد. کابینت های مدرن، صاف و ساده ظاهری مینیمال دارند و راحت تر در آشپزخانه های کوچک جای می گیرند.

  1. مدل های امتداد یافته یا سقف

بهترین راه برای نصب کابینت در آشپزخانه های کوچک این است که حداکثر بهره را از فضای موجود ببرید. یکی از راه هایی که می توانید برای نصب کابینت آشپزخانه های کوچک انجام دهید؛ این است که کابینت را تا سقف امتداد دهید. مدل امتداد یافته تا سقف، یک مدل بسیار خوب کابینت برای آشپزخانه های کوچک است. فقط دقت داشته باشید که حتما از کابینت ساز خود بخواهید که کابینت ها را تا سقف امتداد دهد. این کار به آشپزخانه های کوچک ارتفاع می بخشد. علاوه بر این مورد، دیگر نیازی به تمیز کردن بالای کابینت نخواهید داشت؛ زیرا کاملا به سقف چسبیده است.

کابینت برای آشپزخانه کوچک

  1. مدل های قفسه دار

به جای استفاده از کابینت، می توانید از قفسه های باز در آشپزخانه خود استفاده کنید. قفسه های باز، می توانند آشپزخانه شما را بزرگ تر و باز تر نشان دهند؛ این در حالی است که کابینت ها آشپزخانه های کوچک را کوچک تر و بسته نشان می دهند.

  1. استفاده از کابینت های براق

یک مدل مناسب کابینت برای آشپزخانه کوچک، مدل های براق هستند. مدل های براق به گونه ای هستند که آشپزخانه تان بزرگ تر از آن چه که هست؛ دیده می شود. برای براق تر شدن کابینت های آشپزخانه، می توانید از شیشه نیز در طراحی آن ها استفاده کنید. همچنین می توانید با نصب کاشی های براق به بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه کمک کنید.

  1. استفاده از مدل های سفید رنگ

یک مدل مناسب کابینت برای آشپزخانه کوچک، مدل های سفید رنگ هستند. کابینت های مات، براق، چوبی و هر مدل دیگری که برای آشپزخانه خود انتخاب کرده اید؛ بهتر است که سفید باشند. مدل های سفید می توانند نور محیط را منعکس کنند و آشپزخانه شما را بسیار بزرگ تر از آن چه که هست نشان دهند.

ایده هایی برای بزرگ تر نشان دادن کابینت های کوچک

ایده هایی برای بزرگ تر نشان دادن کابینت

  1. استفاده از رنگ سفید

همان طور که توضیح دادیم؛ استفاده از رنگ سفید برای کابینت می تواند ایده خوبی باشد. اما اگر همه آشپزخانه را سفید نگه دارید بهتر است. رنگ سفید این قابلیت را دارد تا فضا را بزرگ تر از آن چه که هست نشان دهد. شما می توانید تمام دیوار ها و قسمت های آشپزخانه را سفید نگه دارید تا با بازتاب نور، آشپزخانه بزرگ تر به نظر برسد. می توانید برای بهتر شدن نتیجه، از بافت های مختلف استفاده کنید تا رنگ های سفید با یکدیگر اشتباه گرفته نشوند.

  1. استفاده از سقف آشپزخانه

همان طور که توضیح دادیم؛ یکی از انواع مدل کابینت برای آشپزخانه کوچک مدل هایی هستند که تا سقف امتداد یافته اند. اما اگر این مدل را دوست ندارید؛ می توانید به جای کابینت از وسایل دیگری استفاده کنید تا حداکثر استفاده را از فضای کوچک آشپزخانه ببرید. برای مثال می توانید یک لوله مسی یا برنجی را از سقف آویزان کنید و وسیله های خود مانند لیوان ها و ظروف را از آن آویزان کنید. میله های مسی و برنجی در آشپزخانه شما بسیار شیک به نظر خواهند رسید.

  1. استفاده از گیاهان

حال که با مدل های مناسب کابینت منزل برای آشپزخانه کوچک آشنا شدید؛ خوب است با ایده های بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه آشنا شوید. یکی از راه هایی که می توانید به کمک آن آشپزخانه خود را شاداب تر و بزرگ تر نشان دهید؛ استفاده از گیاهان است. گیاهان در هر محیطی که باشند؛ می توانند زیبایی و شادابی را برای آن محیط به ارمغان بیاورند.

استفاده از گیاهان

  1. استفاده از فرش

یکی از راه های بسیار خوب برای این که بتوانید فضای آشپزخانه را بزرگ تر نشان دهید؛ استفاده از یک فرش است. شما می توانید به کمک فرش، نه تنها آشپزخانه خود را بزرگ تر نشان دهید؛ بلکه می توانید به آن طرح و رنگ نیز اضافه کنید. سعی کنید از فرش های زیبا و ساده استفاده کنید.

  1. استفاده از درب شیشه ای

اگر آشپزخانه شما درب دارد؛ بسیار خوش شانس هستید. استفاده از درب های شیشه ای، یکی از راه های فوق العاده ای است که به کمک آن می توان فضای کوچک آشپزخانه را بزرگ تر نشان داد. شما می توانید از درب های شیشه ای استفاده کنید و آشپزخانه خود را بسیار بزرگ تر نشان دهید.

  1. از نور طبیعی بیشتر استفاده کنید.

یکی از راه های بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه، این است که تا حد امکان اجازه دهید نور طبیعی به آن وارد شود. می توانید از پرده هایی که نور را عبور می دهند در پنجره آشپزخانه استفاده کنید تا نور ورودی را به حداکثر برسانید.

 

جمع بندی

کابینت ها، عضوی جدا ناپذیر از آشپزخانه ها هستند. اما مشکلی که وجود دارد؛ این است که انتخاب کابینت برای آشپزخانه کوچک دشوار است. ما برای حل این مشکل، مدل های مناسبی از کابینت را که می توانید در آشپزخانه خود استفاده کنید؛ نام بردیم و در مورد آن ها توضیح دادیم.