صنایع چوبی سپهر و سهند

صنایع چوبی سپهر و سهند

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09121008479

طرح دیوارکوب اداری چیست؟

طرح دیوارکوب اداری

اضافه کردن یک طرح دیوارکوب اداری یک راه عالی برای زیبا سازی محل کار شما است. شما به راحتی می توانید با استفاده از این طرح ها ظاهر داخلی فضای اداره خود را به شکل دلخواه خود در بیاورید. علاوه بر زیبایی، برخی از این پانل ها حتی مزایایی مانند کاهش آسیب به دیوار و کاهش آلودگی صوتی را عرضه می کنند. ما در این مقاله در مورد تمامی نکاتی که در مورد طرح دیوار کوب اداری وجود دارد توضیح داده ایم.

طرح دیوار کوب اداری

طرح دیوارکوب اداری

طرح های دیوارکوب یک پوشش یا یک لایه هستند که برای محافظت و ایجاد طرح دلخواه بر روی دیوار استفاده می شوند و برعکس پارتیشن های اداری که مستقل از دیوار هستند و جایگزین دیوار هستند دیوارکوب ها روی دیوار نصب می شوند. این طرح ها اکثرا از موادی مانند چوب، پلاستیک و یا مواد دیگر ساخته می شوند. جالب است بدانید که استفاده از دیوارکوب قدمتی چند هزار ساله دارد. در گذشته مردم باستان بر روی دیوار های خود یک لایه ایجاد می کردند تا فضای داخلی خانه ها راحت تر و زیبا تر شود. این عایق بندی به آن ها کمک می کرد تا خانه را در فصل های سرد، گرم نگه دارند.

امروزه طرح دیوارکوب اداری که به عنوان دیوارکوب های مدرن شناخته می شوند، مزایای بسیاری زیادی را عرضه می کنند؛ اما بسیاری از افراد اولویت اول شان برای استفاده از این طرح ها، اهداف تزئینی است.

مزایای استفاده از طرح دیوارکوب

هر محصولی مانند دیوارکوب معایب و مزایا خودش را دارد که ما در ادامه مزایا این محصول را برای شما شرح داده ایم :

طرح دیوارکوب اداری

  • نصب آسان

امروزه با آمدن وسایل و تکنولوژی های جدید دیگر نصب طرح دیوارکوب به سختی گذشته نیست. سازندگان و نصب کنندگان در حال حاضر می توانند از وسایل مختلفی برای ساده سازی فرآیند نصب استفاده کنند. وجود طرح های زبانه و شیار دار، نصب طرح دیوارکوب اداری را بسیار ساده کرده است. فقط کافی است که هر قطعه را با استفاده از زبان آن ها به دیوار وصل کنید.

  • موجود در مدل های مختلف

در حال حاضر هیچ گونه محدودیتی برای استفاده از طرح های دیوارکوب وجود ندارد؛ زیرا این طرح ها در مدل های مختلف فراوانی موجود هستند. امروزه بیشتر اداره ها و ساختمان های مدرن از طرح های دیوارکوب از جنس MDF با چگالی متوسط استفاده می کنند. این تخته که مدلی محبوب شناخته می شود، در برابر آسیب ها تا حد زیادی مقاوم است و این باعث می شود که این طرح دیوارکوب اداری برای قسمت هایی از اداره که رفت و آمد در آن زیاد است، بسیار مناسب باشد.

  • محافظت از دیوار

یکی دیگر از دلایل استفاده از طرح دیوارکوب این است که از دیوار محافظت می کند. بسته به نوع دیوار کوبی که استفاده می کنید، می توانید کاری کنید که دیوار شما کمتر در معرض خراش یا فرورفتگی ها قرار بگیرد.

برای مثال طرح های دیوارکوب MDF مقاومت دیوار شما را تا حد زیادی در برابر ضربه و رطوبت افزایش می دهد یا مثلا چوب های مقاوم در برابر آتش می تواند ساختمان شما را تا حد زیادی در برابر آتش محافظت کند. همچنین یکی دیگر از مزایای طرح دیوارکوب اداری این است که تمیز کردن و تعویض آن بسیار راحت تر از تعمیر یک دیوار آسیب دیده است.

طرح های مختلف دیوارکوب اداری

استفاده از پانل آکوستیک برای ایجاد یک عایق صوتی

استفاده از پانل آکوستیک برای ایجاد یک عایق صوتی

پانل های آکوستیک نه تنها زیبا هستند؛ بلکه در دفع صدا برای ایجاد یک محیط عایق صدا نیز موفق عمل می کنند. اگر در مکانی هستید که سر و صدای زیادی وجود دارد، می توانید برای ورود کمتر صدا از این طرح دیوارکوب آگوستیک استفاده کنید. از این پانل حتی می توان در سقف نیز استفاده کرد. این طرح دیوارکوب اداری می تواند سر و صدای طبقات بالا را نیز دفع کند.

پانل دیواری به سبک نیوانگلند

روکش های چوب ساده نصب شده به صورت نوار های افقی و رنگ آمیزی آن ها به رنگ سفید، یک راه حل ایده آل برای ایجاد حسی مانند سبک نیوانگند در محل کار است. به این سبک دیوارکوب گاهی اوقات shiplap نیز می گویند.

استفاده از روکش های نواری باریک برای ایجاد ظاهری به سبک معاصر

پانل های فلوت دار معاصر یکی از محبوب ترین مدل هایی است که امروزه از آن استفاده می شود. در این مدل طرح دیوارکوب اداری می توانید از ام دی اف رنگ شده یا الوار های چوبی استفاده کنید؛ البته باید گفت که برش در این طرح کمی سخت تر و طولانی تر است؛ زیرا قطعات باید کوچک برش داده شوند. اگر قصد استفاده از الوار را دارید باید گفت که الوار در این طرح با استفاده از چسب به دیوار وصل می شود؛ اما مدل های ام دی اف، با استفاده از یک میخکوب به دیوار متصل می شوند.

ایجاد یک طرح مخفی با استفاده از طرح دیوارکوب در اتاق

با استفاده از این طرح جالب می توانید در اتاق خود را مخفی کنید.برای مثال می توانید از این طرح دیوارکوب اداری برای قسمت هایی که نمی خواهید کسی زیاد به آن وارد شود استفاده کنید. در این طرح ابتدا طرح به دیوار چسبانده می شود و سپس دقیقا مشابه همان طرح به در اضافه می شود.

استفاده از پانل های دیوار برای ایجاد قفسه

استفاده از پانل های دیوار برای ایجاد قفسه

در دیوارکوب های خود می توانید یک قفسه ایجاد کنید. یک نوار چوبی باریک نه تنها حسی مدرن و تازه خواهد داد؛ بلکه یک فضای مفید برای قرار دادن وسایل یا تزئینات مختلف به شما می دهد. از این طرح معمولا زمانی استفاده می شود که شما بخواهید یک کتابخوانه یا قفسه در محل مورد نظر قرار دهید. همچنین می توانید از قفسه ایجاد شده توسط طرح ، برای قرار دادن وسایل مختلف استفاده کنید.

ایجاد طرح های جدید با رنگ

به راحتی می توانید برای ایجاد طرح های جدید از رنگ های مختلف استفاده کنید. برای مثال می توانید از دو رنگ متفاوت مانند کرمی و مشکی استفاده کنید و یک طرح زیبا به محل کار خود بدهید. یا حتی می توانید با میز اداری خود ست کنید و ظاهری شیک به دفتر خود بدهید.

جمع بندی

در این مقاله در مورد طرح دیوارکوب اداری صحبت کردیم. در ابتدا در مورد این که طرح های دیوارکوب اداری چه هستند و چه مزایایی دارند توضیح دادیم.سپس برای این که بتوانید از این طرح ها به خوبی در محل کار خود استفاده کنید، چند طرح محبوب از آن را نام بردیم تا بتوانید با الگو گرفتن از آن ها طرح خود را ایجاد کنید.