صنایع چوبی سپهر و سهند

صنایع چوبی سپهر و سهند

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09121008479

7 راهکار طلایی برای طراحی دکوراسیون مغازه

طراحی دکوراسیون مغازه

همان طور که می دانید امروزه ظاهر فروشگاه ها به هر اندازه جذاب تر و مدرن تر باشد، مشتری بیشتری را به سمت خود جذب می کند. به عبارت دیگر، داشتن یک فروشگاه شیک می تواند تا 80 درصد فروش شما را افزایش دهد؛ به همین دلیل طراحی دکوراسیون مغازه اهمیت بسیاری دارد و باید همیشه در اولویت باشد. برای داشتن یک دکور جذاب چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

طراحی دکوراسیون مغازه

طراحی دکوراسیون مغازه

تفاوتی نمی کند که شما یک فروشگاه بزرگ داشته باشید یا یک مغازه خرده فروشی کوچک؛ در هر صورت طراحی دکوراسیون مغازه تأثیر به سزایی بر فروش شما دارد.

دکوراسیون مغازه شما مسئول استقبال از مشتریان، راهنمایی و الهام بخشیدن به آن ها برای تعامل با محصولات و در نهایت تشویق مشتریان به خرید است.

به این ترتیب می توان گفت از ورودی فروشگاه شما تا قسمت پیشخوان و صندوق، هر عنصری می تواند بر مسیر خرید مشتری تأثیر بگذارد؛ به همین دلیل دکوراسیون داخلی اهمیت بسیاری دارد.

 برای داشتن یک دکوراسیون عالی نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  1. از رنگ های جذاب و شیک استفاده کنید.

همان طور که می دانید، مشتری در عرض 7 ثانیه تصمیم می گیرد از شما خرید کند یا خیر. جالب تر اینکه بیش از 50 درصد از اولین تأثیرات هفت ثانیه‌ ای با توجه به رنگ استفاده شده در محیط فروشگاه ایجاد می ‌شود.

استفاده بیش از حد از رنگ و تناژ های زننده می تواند بار حسی زیادی ایجاد کند و تمرکز مشتریان را برای خرید کمتر کند. در این حالت مشتری خسته شده و در مدت زمان کوتاهی فروشگاه را ترک می کند.

برای جلوگیری از این امر، در طراحی دکوراسیون مغازه دقت زیادی در انتخاب رنگ داشته باشید و روانشناسی رنگ ها را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، رنگ مشکی، رنگ رایج برای فروشگاه های لباس مردانه است که اقتدار و درجه یک بودن را نشان می دهد.

طراحی دکوراسیون مغازه

  1. ویترین خود را مرتباً تغییر دهید.

این موضوع کاملاً ثابت شده است که ویترین، یک ابزار تجارت بصری مهم است و می تواند فروش را افزایش دهد. علاوه بر این، وجود مانکن هایی که با لباس های شما پوشیده شده اند می تواند به مشتری در تصمیم گیری برای خرید کمک کند.

طراحی دکوراسیون مغازه

  1. محصولات خاص را در سمت راست بچینید.

اکثر خریداران بعد از ورود به فروشگاه ابتدا سمت راست خود را نگاه می کنند. درواقع اولین دیوار یا دکوری که مشتری می بیند اغلب به عنوان «دیوار قدرت» شناخته می شود؛ بنابراین هنگام طراحی دکوراسیون مغازه به این قسمت از فروشگاه خود دقت ویژه ای داشته باشید و جذاب ترین دکور و محصولات را برای این قسمت در نظر بگیرید.

  1. ورودی جذابی طراحی کنید.

ورودی اولین فضایی است که مشتری از دنیای بیرون وارد آن می شود و می تواند در تحت تأثیر قرار دادن او مؤثر باشد.

سعی کنید ورودی مغازه خود را با قرار دادن محصولات زیاد، شلوغ نکنید؛ زیرا ورودی محلی برای رد شدن است و اکثر مشتری ها هنگام ورود، توجه چندانی به محصولات قرار داده شده در ورودی نمی کنند. در واقع ورودی باید یک محیط آرام برای خوش آمد گویی باشد تا مشتری را به داخل فروشگاه جذب کند.

ورودی جذابی طراحی کنید.

  1. از سرعت گیر برای بیشتر نگه داشتن مشتری در فروشگاه استفاده کنید.

منظور از سرعت گیر، سرعت گیر نصب شده در خیابان ها نیست؛ بلکه ایجاد وقفه در حرکت مشتری با قرار دادن تابلو ها و صفحه های نمایشگر است که می توانند به مشتریان استراحت بصری بدهند. استفاده از این ابزار در طراحی دکوراسیون مغازه می تواند برای مدت زمان بیشتری مشتری را در فروشگاه نگه دارد.

  1. محیط و مسیر راحتی برای مشتریان خود ایجاد کنید.

 از مبلمان، نمایشگر ها، قفسه ‌ها و ابزار های دیگر برای راحتی مشتری و مشخص کردن مسیر فروش خود استفاده کنید. همان طور که در پاراگراف قبل گفته شد، اکثر مشتریان بعد از ورود به سمت راست می پیچند؛ بنابراین هنگام طراحی دکوراسیون مغازه و تعیین مسیر فروش این نکته را در نظر داشته باشید. یک مسیر خرید برنامه ریزی شده نه تنها شانس خرید مشتریان را افزایش می دهد، بلکه به طور استراتژیک، جریان ترافیک در فروشگاه شما را کنترل می کند.

  1. پیشخوان یا صندوق را در قسمت مناسبی قرار دهید.

از آنجایی که مشتریان بعد از ورود به فروشگاه معمولاً به سمت راست می پیچند، بهترین قسمت برای قرار دادن پیشخوان و یا صندوق، سمت چپ فروشگاه است. هنگام طراحی دکوراسیون مغازه خود به این موضوع هم دقت کنید.

راهنمای دکوراسیون برای مغازه های کوچک

پیشخوان یا صندوق را در قسمت مناسبی قرار دهید.

طراحی دکوراسیون مغازه های کوچک با مغازه های بزرگ کمی متفاوت است. در واقع شما باید با توجه به فضایی که در اختیار دارید برای فروشگاه خود طراحی داخلی انجام بدهید.

در این قسمت مقاله ایده هایی برای جذاب تر شدن مغازه کوچک شما در اختیارتان قرار می دهیم.

  • تعدادی گل و گیاه، خارج از فروشگاه برای جذب بیشتر مشتری بچینید.
  • از مبلمان چندکاره برای مدرن تر شدن دکوراسیون و راحتی مشتری در داخل فروشگاه استفاده کنید.
  • اگر فروشگاه خشکبار فروشی دارید، از ویترین شیشه ای و چوبی استفاده کنید.
  • از نور مناسب برای بزرگ جلوه دادن مغازه خود استفاده کنید.
  • قسمت کوچک و دنجی از فروشگاه را با کاغذ دیواری یا رنگ های متضاد زیبا کنید.
  • با اضافه کردن ویترین، فضای کوچک مغازه خود را بزرگ تر به نظر برسانید.
  • به جای قرار دادن لباس ها در قفسه، آن ها را آویزان کنید.
  • مبلمانی با رنگ خنثی برای فروشگاه انتخاب کنید.
  • برای صرفه جویی در فضا، قفسه هایی را به دیوار های مغازه خود اضافه کنید.
  • حتی اگر مغازه کوچکی دارید برای استراحت مشتری مکانی را در نظر بگیرید.

جمع بندی

همان طور که در طول مقاله گفته شد طراحی دکوراسیون مغازه یا دکوراسیون های تجاری اهمیت بسیاری دارد و می تواند تأثیرات شگرفی بر میزان فروش شما بگذارد.

با کمی تحقیق متوجه می شوید که ایده های زیادی برای طراحی داخلی فروشگاه های بزرگ و کوچک وجود دارد که نیاز به هزینه چندانی هم ندارد. زمانی که عاقلانه و با اطلاعات کافی برای طراحی دکوراسیون مغازه خود اقدام کنید، می توانید با حداقل بودجه، نیاز های خود و مشتریان را برآورده کنید و به نتیجه دلخواه برسید.