صنایع چوبی سپهر و سهند

صنایع چوبی سپهر و سهند

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09121008479

آیا می دانید معایب دیوار کوب چیست ؟!

دیوار کوب چیست

 دیوار کوب نوعی تزئین پرکاربرد و محبوب در معماری مدرن است. دیوار کوب را می توان در داخل یا بیرون ساختمان خانه انجام داد. این روز ها، استفاده از دیوار کوب های خارجی بسیار رایج شده است و معمولاً در ساخت ساختمان های جدید و مدرن به کار می رود. دلایل مختلفی برای استفاده از انواع دیوار کوب وجود دارد. استفاده از دیوار کوب در ساخت ‌و ساز می‌ تواند کاهش هزینه‌ های ساختمان را به دنبال داشته باشد. زمانی که دیوار کوب ها بر روی دیوار های ساختمان قرار می‌ گیرند، نیازی به طراحی و رنگ آمیزی آن ندارید؛ نتیجه آن یک ظاهر یکنواخت و بی نقص است به طوری که گاهی دیوار کوب می تواند جایگزین یک دیوار کامل شود. در این مقاله قصد داریم به این سوال که دیوار کوب چیست و چه کاربردی دارد، پاسخ دهیم.

انواع مختلف دیوار کوب چیست 

انواع مختلف دیوار کوب چیست؟

در ادامه خواهیم گفت انواع دیوار کوب چیست و هرکدام را به صورت جداگانه توضیح داده ایم :

  • دیوار کوب تزئینی

دیوار کوب هایی که به منظور زیبا سازی دکوراسیون ساختمان به کار می روند، از نوع تزئینی هستند. برخی افراد نیز ممکن است از این وسیله برای محافظت از سطوح دیوار در برابر آسیب های مختلف استفاده کنند. این دیوار کوب های تزئینی در متریال ها و اندازه های مختلف در بازار موجود هستند.

در ادامه پاسخ به سوال دیوار کوب چیست باید گفت روکش کردن یک روش سنتی برای دیوار کوب کردن دیوار به وسیله چوب است. در این روش نیمه پایینی دیوار که در آن ساییدگی بیشتری رخ می دهد یا به دلیل ضد رطوبت نبودن آسیب می بیند، پوشیده می شود.

این نوع دیوار کوب اغلب در محیط های مسکونی، اداری، مذهبی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

  • دیوار کوب کاشی

دیوار کوب طرح کاشی، تشکیل شده از تخته ام دی اف (تخته فیبر تراکم متوسط) با یک لایه ملامینه روی آن است که به کاشی و سرامیک شباهت زیادی دارد. این نوع دیوار کوب شیار هایی برای شباهت بیشتر به کاشی دارد.

نصب این دیوار کوب نسبت به انواع دیگر آن بسیار ساده و سریع تر است و بهتر است در فضا هایی مانند آشپزخانه، توالت، وان حمام، انباری، کافه و غیره استفاده شود.

  • دیوار کوب کاربردی

در دیوار کوب کاربردی، قسمت هایی برای آویزان کردن یا نگه داشتن اشیا تعبیه می شود.

این نوع دیوار کوب ها تخته سخت سوراخ داری هستند که ردیف هایی از سوراخ های کوچک برای نگه داشتن میخ ها و آویز ها دارند.

آن ها در پرداخت های رنگی متغیر و پرداخت های بافت چوبی موجود هستند. هر نجار می تواند طراحی دیوار کوب را مطابق با نیاز و سلیقه ما تغییر دهد.

این دیوار کوب در آشپزخانه ها، گاراژ ها، بخش های تجاری و غیره قابل استفاده است.

دیوار کوب آکوستیک

  • دیوار کوب آکوستیک

سطح خام دیوار در برخی از موارد صدا های محیط را منعکس می کند و باعث پژواک صوتی در یک اتاق می شود. برای بهبود و عایق بندی صوتی یک اتاق، نیاز به استفاده از یک سطح جاذب صدا بر روی دیوار است. دیوار کوب های آکوستیک جذب نویز را به شکلی مناسب انجام می دهند و در نتیجه عایق بندی صوتی مناسبی را در اتاق ایجاد می کنند. دیوار کوب های آکوستیک به کنترل سطوح نویز در فضا کمک می کنند و از انتقال صدا از طریق دیوار جلوگیری می کنند. با این وجود، نوع دیوار کوب آکوستیک به اندازه پانل نصبی، محل نصب، اندازه اتاق، محل بلندگو ها و غیره بستگی دارد. این دیوار کوب ها مورد استقبال بسیاری از افراد قرار دارند و در انواع مختلفی به فروش می رسند.

دیوار کوب آکوستیک مناسب استفاده در فضا هایی همچون سینما های خانگی، کلاس های درس، سینما، مدارس، سالن ها و غیره نیست.

  • دیوار کوب خارجی

در پاسخ به این سوال که دیوار کوب چیست ، به انواع مختلف آن اشاره کردیم و گفتیم که دیوار کوب قابل استفاده در سطوح داخلی و خارجی ساختمان است. دیوار کوب های مختلفی برای استفاده در سطوح دیوار خارجی ساختمان وجود دارد که به دیوار کوب های خارجی شهرت دارند. دیوار کوب های بیرونی از مواد متنوعی مانند بتن پیش ساخته، چوب، آجر، کاشی، پی وی سی، تخته های فیبر سیمانی و غیره ساخته شده اند و هدف آن ها محافظت از سطوح دیوار در برابر شرایط ناپایدار جوی است.

امروزه نوعی سیستم پنل های ساختاری وجود دارد که جایگزین دیوار، پارتیشن و دیوار کوب های خارجی شده است. این سیستم ورقه های عایق فوم سفت و سخت که بین لایه های تخته فیبر یا سایر مواد بیرونی قرار گرفته اند را جمع آوری می کند. از این آیتم در ایجاد ساختار های موقت یا در صنایع مختلف استفاده می شود.

مزایای دیوار کوب چیست ؟

 

استفاده از دیوار کوب مزایای زیادی را به دنبال دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد و خواهیم گفت که مزایا دیوار کوب چیست :

  • این آیتم به شما فرصت ایجاد یک فضای داخلی زیبا و چشم نواز را می دهد تا بتوانید بنا بر سلیقه خود یک سطح دیوار ساده، بافت دار یا سه بعدی را داشته باشید.
  • از آنجایی که این وسیله لایه ای به سطح دیوار اضافه می کند، باعث عایق بندی حرارتی و صوتی اتاق می شود.
  • همچنین به شما امکان می دهد نقص های موجود بر سطح دیوار را پنهان کنید.
  • دیوار کوب ها قابل تعویض هستند؛ بنابراین تغییر دکوراسیون فروشگاه یا منزل بدون آسیب به بافت دیوار به راحتی امکان پذیر است.

مزایای دیوار کوب

معایب دیوار کوب چیست ؟

در ادامه مطلب به شما توضیح خواهیم داد که معایب دیوار کوب چیست :

  • بسته به متریال و طرح دیوار کوب، لازم است اتصالات یا سوراخ های بازی بر روی سطح دیوار پدید آید که می تواند خانه ای برای زندگی و ورود حشرات به ساختمان باشد.
  • فرایند نصب دیوار کوب به دقت و مهارت زیادی نیاز دارد. بی توجهی در نصب دیوار کوب باعث نمای زشت و غیر استاندارد، ترک و یا آسیب به دیوار می شود.

در مقاله خوانده شده سعی کردیم تا صفر تا صد دیوار کوب چیست را پاسخ بدهیمدیوار کوب چیست. انواع دیوار کوب را بررسی کردیم و سپس به مزایا و معایب نصب دیوار کوب پرداختیم. امیدواریم که این مطلب در شناخت و انتخاب دیوار کوب شما را راهنمایی کند.