صنایع چوبی سپهر و سهند

صنایع چوبی سپهر و سهند

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09121008479

تفاوت پارتیشن دو جداره و تک جداره در چیست؟

تفاوت پارتیشن دو جداره و تک جداره

اگر به دفاتر مختلف رفته باشید؛ احتمالاً متوجه پارتیشن هایی شده اید که فضایی اختصاصی برای کارمندان ایجاد می کنند. پارتیشن های دوجداره و تک جداره دیوار های متحرکی هستند که نسبت به دیوارهای سنتی مقرون به صرفه تر هستند و دردسرهای اضافه کردن یک دیوار آجری را ندارند. علاوه بر این ظاهری کاملا مدرن به ادارات می دهند و بسیار شیک هستند. اما چند مدل پارتیشن داریم؟ تفاوت پارتیشن دو جداره و تک جداره چیست؟ هنگام خرید پارتیشن چه معیارهایی را باید در نظر بگیریم؟ برای رسیدن به جواب تمام این سوالات تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

انواع پارتیشن شیشه ای

قبل از پرداختن به موضوع تفاوت پارتیشن دو جداره و تک جداره بهتر است با انواع مختلف این دیوارهای متحرک بیشتر آشنا شویم. به طور کلی پارتیشن ها با توجه به فریم، نوع شیشه، یراق آلات و سخت افزاری که در ساخت آن ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ با یکدیگر تفاوت دارند.

در ادامه پارتیشن های شیشه ای را از سه دیدگاه مورد بررسی قرار می دهیم.

  1. انواع پارتیشن شیشه ای از نظر تحرک

تفاوت پارتیشن دو جداره و تک جداره

پارتیشن های شیشه ای از نظر تحرک به دو دسته متحرک و ثابت تقسیم می شوند.

پارتیشن های ثابت دیوارهای شیشه ای هستند که تنها یک بار نصب می شوند؛ ثابت هستند و قابلیت جابجایی ندارند. اما پارتیشن های شیشه ای متحرک، به راحتی جابه جا می شوند؛ فضای کمی اشغال می کنند و برای ایجاد فضای کار کوچک گزینه مناسبی هستند. این مدل پارتیشن ها به کمک ریل هایی که در کف و سقف دفتر کار قرار می گیرد؛ حرکت می کنند و به نقطه مورد نظر منتقل می شوند. حتی می توانید پانل های متحرک پارتیشن را باز و بسته کنید.

  1. انواع پارتیشن شیشه ای بر اساس تعداد دیوارها

به طور کلی پارتیشن ها بر اساس تعداد شیشه به دو دسته تک جداره و دو جداره تقسیم می شوند؛ که عمده تفاوت پارتیشن دو جداره و تک جداره، تعداد دیوارهای به کار رفته در آن ها است.

پارتیشن های تک جداره از یک ورقه شیشه ای ساخته شده اند که باعث می شود نازک و سبک باشند و به راحتی به نقاط دیگر منتقل شوند. اما پارتیشن های شیشه ای دو جداره ضخیم تر از مدل تک جداره هستند که باعث سنگین تر شدن آن ها می شود. ساختار کلی پارتیشن دو جداره از دو لایه شیشه که بین آنها خلاء وجود دارد؛ تشکیل شده است. این ساختار منحصر به فرد، پارتیشن شیشه ای دو جداره را برای عایق صدا و حرارت مناسب می کند.

  1. انواع پارتیشن شیشه ای بر اساس سازه

تفاوت پارتیشن دو جداره و تک جداره

بدون در نظر گرفتن تفاوت پارتیشن دو جداره و تک جداره، هر دو نوع این دیوارهای متحرک از نظر سازه هم به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول پارتیشن شیشه ای بدون فریم است که فریم بسیار نازکی دارد و معمولا در ساختار آن ها از آلومینیوم استفاده می شود. این مدل پارتیشن ها در برابر خوردگی بسیار مقاوم هستند.

دسته دوم پارتیشن های شیشه ای قاب دار هستند. این مدل از پارتیشن دارای یک قاب بزرگ در محل اتصال پانل های شیشه ای به هم است و فریم های آن به صورت عمودی تولید می شوند.

البته به غیر از موارد گفته شده پارتیشن های بدون فریم با در چوبی، پارتیشن هایی با فریم استیل و حتی پارتیشن های شیشه ای بدون فریم تاشو هم داریم که می توانید به راحتی با توجه به سلیقه و علاقه خود با دکوراسیون داخلی محیط کار خود آن ها را ست کنید.

تفاوت پارتیشن دو جداره و تک جداره

همان طور که در پاراگراف قبل گفته شد ساختار اصلی پارتیشن ها، شیشه های تک جداره یا دوجداره هستند که در آن ها استفاده شده است.

قاب این دیوارهای متحرک معمولا از آلومینیوم، ملامین، چوب، صفحات فولادی و … ساخته می شود؛ که در برابر فشار، رطوبت و زلزله مقاوم هستند.

پارتیشن دوجداره شیشه ای از نوع چند سلولی

اما در پاسخ به این سوال که تفاوت پارتیشن دو جداره و تک جداره چیست باید گفت، پارتیشن های تک جداره شیشه ای گزینه های ایمن و سازگار با محیط زیست هستند که به سادگی و با سرعت نصب می شوند. این مدل از پارتیشن ها انعطاف پذیر و متنوع هستند و می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن فضای جدید و شیکی در محیط کار شما ایجاد کنند. از این دیوارهای متحرک عمدتا برای ساختمان های اداری، باشگاه ها، بانک ها، شرکت های اوراق بهادار، شرکت های بیمه، سازمان های دولتی، فرودگاه ها، آزمایشگاه ها و یا هر محیط دیگری که به یک جدا کننده سبک و زیبا احتیاج دارند؛ استفاده می شود. پارتیشن های تک جداره اغلب عایق صدا یا انرژی نیستند.

اما پارتیشن های دو جداره همان طور که از نامشان مشخص است از نظر طراحی نسبت به مدل های تک جداره پیشرفته تر هستند و درخشش علم و فناوری به وضوح در آن ها دیده می شود. ستون های فولادی ایمن و پایدار این مدل از پارتیشن ها به محیط اداری مدرن شما یک مفهوم فرهنگی اصیل می بخشند.

البته پارتیشن های دو جداره خود به دو دسته تقسیم می شوند که هر یک از آن ها با هم تفاوت هایی دارند. این دسته بندی ها به شرح زیر است:

  1. پارتیشن دوجداره شیشه ای از نوع چند سلولی

این مدل از پارتیشن دو جداره دارای ویژگی های خاصی مانند ظرافت و سادگی است و از انتقال صدا، انرژی گرمایی و سرما جلوگیری می کند. پارتیشن های چند سلولی را می توان تا حدی از هم جدا کرد و بارها از آن ها استفاده کرد.

  1. پارتیشن دوجداره ژاپنی شکل

پارتیشن دوجداره ژاپنی شکل

امروزه پارتیشن های شیشه ای که به شکل ژاپنی ساخته می شوند؛ در اروپا محبوبیت زیادی دارند. طراحان این مدل با هوشمندی عناصر ژاپنی را با یکدیگر ادغام کرده اند و با ترکیب قاب بیرونی مقاوم و پنل شیشه ای شفاف کریستالی، وقار آن ها را بیشتر کرده اند.

البته هنگام انتخاب پارتیشن های شیشه ای دولایه ژاپنی، توصیه می شود شیشه سکوریت 5 میلی متری مقاوم را انتخاب کنید. زیرا در مواقعی که نیاز به عایق صدا با تاثیر بالا دارید؛ استفاده از شیشه با ضخامت های مختلف در دو طرف کار توصیه می شود.

معمولا از پارتیشن های شیشه ای دو جداره ژاپنی برای مکان‌ هایی مانند نمایشگاه ها، هتل های چند ستاره، باشگاه های مدرن، سالن‌ های اجتماعات و یا سالن های چند منظوره ای که نیاز به عایق صدا و حفاظت در برابر آتش سوزی دارند؛ استفاده می شود.

جمع بندی

همان طور که در طول مقاله گفته شد دیوارهای متحرک تک جداره و دوجداره بهترین انتخاب برای دفاتر اداری هستند که فضای کوچکی دارند. زیرا در کوتاه ترین زمان ممکن محیط کار شما را تقسیم بندی می کنند و در عین حال دید کارمندان در قسمت های مختلف دفتر را محدود نمی کنند. این دیوارهای متحرک انواع مختلفی دارند و شما می توانید با داشتن اطلاعات کافی نسبت به تفاوت پارتیشن دو جداره و تک جداره مناسب ترین گزینه را برای محیط کار خود انتخاب کنید.

اما به طور کلی تمامی پارتیشن های شیشه ای عایق بسیار خوبی در برابر صدا و انرژی هستند و در عین حال از حریم خصوصی افراد محافظت می کنند و کارایی آن ها را افزایش می دهند.