صنایع چوبی سپهر و سهند

صنایع چوبی سپهر و سهند

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09121008479

انواع پارتیشن دوجداره معمولی

انواع پارتیشن دوجداره معمولی

پارتیشن اداری ابزاری است که در محیط های اداری و کاری برای ایجاد حریم خصوصی مطلوب و کارآمد تر کردن فضا برای کارکنان و افزایش بهره وری کار استفاده می شود. این دیوار می تواند از چوب، ام دی اف، شیشه یا فایبرگلاس ساخته شود که انواع پارتیشن دوجداره معمولی را در ادامه بررسی خواهیم کرد. علاوه بر زیبایی، پایداری و جداسازی فضا می توان از آن برای عایق صدا و حرارت نیز استفاده کرد. پارتیشن دوجداره نوعی پارتیشن است که در ساخت آن از شیشه دو جداره استفاده می شود تا از انتقال صدا و استفاده بهینه از گرما در زمستان جلوگیری کند. اگر مایل به دانستن ویژگی های پارتیشن و مطلع شدن از انواع پارتیشن دوجداره معمولی هستید، این متن راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.

ویژگی های پارتیشن های دوجداره

انواع پارتیشن دوجداره معمولی

در گذشته برای جداسازی فضا و طراحی داخلی از دیوار های پیش ساخته با مصالح گچ و آجر استفاده می شد؛ اما تنوع در طرح و رنگ و دکوراسیون مانند امروز نبود. امروزه می توان به وسیله پارتیشن، دیوار ها را به صورت تزیینی با ام دی اف، چوب و… جدا کرد و از رنگ ها و مواد اولیه متنوع برای افزایش جذابیت فضا و عایق کاری و جداسازی بهتر فضا استفاده کرد. پارتیشن یکی از اجزای طراحی داخلی است که در دو نوع یک جداره و دوجداره وجود دارد.

انواع پارتیشن دوجداره معمولی مانند دیوار های جداکننده، بدون سوراخ و با استحکام بالا هستند و می ‌توان آن ‌ها را به صورت کوتاه، نیمه بلند و یا کاملاً بلند و تا سقف سفارش داد. دیوار جداکننده دوجداره محیط را در برابر اختلالات صوتی اطراف خود کاملا عایق می کند و باعث مصرف بهینه سوخت و جلوگیری از اتلاف انرژی می شود. همچنین فضای کاری زیبا، مرتب و منظم ایجاد می کند و باعث ایجاد حریم خصوصی برای کارکنان می شود. در چنین شرایطی کارمند با خیالی آسوده به فعالیت های روزمره خود می پردازد و کارایی او افزایش می یابد. هدف از استفاده از پارتیشن دوجداره زیبایی بیشتر محیط، فضا سازی و استفاده از خاصیت آکوستیک آن است.

مزایای پارتیشن های دو جداره در مقابل یک جداره

مزایای پارتیشن های دو جداره در مقابل یک جداره

مهم ترین مزیت استفاده از پارتیشن دوجداره عایق بودن آن است که از انتقال صدا و اختلالات اطراف جلوگیری می کند و باعث استفاده بهینه از انرژی می شود. پارتیشن دو جداره  استحکام و پایداری بیشتری نسبت به نوع یک جداره دارد و این موضوع باعث کاهش اصطکاک پارتیشن می شود. این امر نیاز به سرویس، نگهداری و تنظیم را کاهش می دهد. همچنین به دلیل سنگین تر و ضخیم بودن پارتیشن دوجداره نسبت به نوع یک جداره هنگام باز و بسته شدن لرزش و صدا ایجاد نمی شود؛ البته در بازار شاهد انواع پارتیشن دوجداره معمولی هستیم که هر کدام خصوصیات خود را دارند.

دیگر مزایای این پارتیشن های دوجداره:

  • جداسازی ورودی های ساختمان و راهرو های منتهی به اتاق های یک دفتر
  • استفاده از فوم بی صدا یا فایبرگلاس بین دیوار های جداکننده برای افزایش عایق
  • افزایش ارتفاع پارتیشن دوجداره بر طبق نیاز و هماهنگی رنگ با سایر قسمت های اتاق یا راهرو
  • داشتن مسیر های کابل برق و تلفن و سایر امکانات مورد نیاز
  • عدم رسانایی بدنه که منجر به از بین رفتن نویز می شود
  • قابلیت استفاده از انواع پلی کربنات شیشه مقاوم در برابر ضربه
  • قابلیت ایستادن بدون تکیه گاه و اتصال به زمین
  • قابلیت استفاده از پوشش ملامینه مقاوم در برابر رطوبت، سایش، خراش، تغییر شکل و اشعه های مضر از جمله اشعه ماوراء بنفش در ساخت آن.
  • قابلیت اتصال با پیچ فلزی مناسب برای ام دی اف با پایه، کلاژ و فاصله مناسب از زمین برای نظافت و شست و شو

مقایسه مزیت های پارتیشن دوجداره نسبت به یک جداره:

  • ظاهر بهتر انواع پارتیشن دوجداره نسبت به تک جداره
  • پایداری بیشتر پارتیشن های دوجداره نسبت به نوع یک جداره به دلیل نمایه و آستر آن
  • مقاوم در برابر ضربه بیشتر
  • قابلیت نصب بدون اتصال به سقف یا دیوار
  • قابلیت آکوستیک بودن در صورت استفاده از فوم سایلنت در فواصل جداره های آن
  • قابلیت عبور کابل های شبکه و برق در پارتیشن دو جداره به صورت کاملا نامرئی

انواع پارتیشن دو جداره معمولی

انواع پارتیشن دو جداره معمولی

پارتیشن ها در انواع مختلف و با مواد اولیه متفاوت تولید می شوند که هر کدام ویژگی ها و کارایی خاص خود را دارند. اگر مایل به آشنا شدن با انواع پارتیشن دوجداره معمولی هستید در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

  • پارتیشن تمام شیشه ای دو جداره
  • پارتیشن تمام ام دی اف
  • پارتیشن قاب آلومینیومی
  • پارتیشن فلزی
  • پارتیشن شیشه ای دو جداره ترکیب شده با ام دی اف

پارتیشن شیشه ای دو جداره و ام دی اف

دیوار پارتیشن دو جداره

نوع دیگر از انواع پارتیشن دوجداره معمولی ، نوع شیشه است که از آلیاژ آلومینیوم و پروفیل های فولادی مخصوص تولید می شود و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. علاوه بر جداسازی ورودی ساختمان ها از راهرو، برای پرکردن فضا های خالی مناسب است. این نوع پارتیشن دو جداره قابل حمل است.

دیوار پارتیشن ام دی اف

دیوار پارتیشن ام دی اف

یکی دیگر از انواع پارتیشن دوجداره معمولی ، پارتیشن قاب ام دی اف است و نسبت به سایر انواع پارتیشن ارزان تر و پرکاربرد تر است. یکی از مهم ترین کاربرد های آن جداسازی فضا های اداری و خانگی است. این ورق ها استحکام بالا، ظاهر زیبا و رنگ های متنوع از نظر روکش دارند. هر چه روکش استفاده شده بادوام تر و ضخیم تر باشد، ماده نهایی ام دی اف بهتر خواهد بود. این نوع پارتیشن علاوه بر عایق باکیفیت، در برابر رطوبت و خوردگی نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

دیوار پارتیشن قاب آلومینیومی و فلزی

میان انواع پارتیشن دوجداره معمولی پارتیشنی داریم که از فریم آلومینیومی ساخته شده و برای طراحی محیط های اداری بسیار کاربردی و پر طرفدار است. پارتیشن فلزی نیز یکی از انواع پارتیشن است که برای تقسیم بندی فضا استفاده می شود و با CNC قابل برش و طراحی است. همچنین به دلیل داشتن پایه های فلزی بسیار محکم است. از دیگر ویژگی های این نوع پارتیشن می توان به کنترل صدا، تعمیر و نگهداری، شست و شوی آسان، وزن سبک، مقاومت در برابر آتش، نصب آسان و قیمت مناسب اشاره کرد.

نتیجه

انواع پارتیشن دوجداره معمولی در محیط های اداری و مسکونی برای جداسازی فضا کاربرد فراوانی دارند که زیبایی خاصی نیز به محیط می بخشند و شما با انتخابی مناسب به نسبت نیازتان می توانید یکی از انواع آن را تهیه کنید و از مزایای بیشمار آن استفاده کنید.